کد خبر: 29916
A
با حکم وزیر بهداشت؛

دبیر مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی سید محمدهادی ایازی را به عنوان دبیر مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

دبیر مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سید محمدهادی ایازی

معاون محترم امور اجتماعی

سلامت به عنوان یک حق همگانی، اساس زندگی مولد و یک هدف اجتماعی و از جمله اولویت‌های مهم کشور است که در قانون اساسی، سیاست‌های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و سند حقوق شهروندی به خوبی تبیین گردیده است. اسناد بین‌المللی مرتبط با ارتقای سلامت نیز بیانگر این واقعیت است که جلب مشارکت موثر گروه‌های مختلف مردم و همه بخش‌های جامعه، از مرحله تعیین مشکل در سطح محلی تا پیشنهاد راه حل، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های ارتقای سلامت در سطح ملی، امری اجتناب‌ناپذیر است. لذا نظام مدیریت سلامت کشور باید تفویض اختیار و مسئولیت به مردم را در اولویت قرار دهد، از این رو تشکیل مجمع سلامت در سطوح ملی و استانی که توسط رئیس جمهور محترم در نخستین مجمع ملی سلامت مورد تاکید قرار گرفت، گامی ارزشمند در تبلور این رویکرد است.

با توجه به تعهد، توانمندی و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه‌های مختلف اجرایی به ویژه در برنامه‌های مشترک با نهادهای مدنی و مدیریت شهری، به عنوان دبیر مجمع ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید تا با بهره گیری از این الگوی مترقی و مشارکت همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی و عموم مردم از سلامت جامعه حمایت نمائید. بدیهی است در این ماموریت خطیر، معاونین، روسای محترم دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی و همه ارکان این وزارت، جنابعالی را یاری خواهند نمود. توفیق شما را از خداوند متعال خواستارم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر