کد خبر: 29985
A

فرماندار خرم‌دره: در صورت تخصیص اعتبار؛ جاده ابریشم احیا می‌شود

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: در صورت تخصیص اعتبار، جاده ابریشم احیا می‌شود.

فرماندار خرم‌دره: در صورت تخصیص اعتبار؛ جاده ابریشم احیا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت محمدی در جلسه ستاد سفر شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه در طی شش ماه گذشته شاهد افزایش اقامت مسافران در اماکن اقامتی شهرستان بودیم، اظهار کرد: خوشبختانه در شش ماهه اول امسال هیچ مشکلی در شهرستان در زمینه اسکان مسافران، تامین ارزاق آنان و ارائه خدمات نداشتیم .

 

وی با تأکید بر ضرورت به سرانجام رسیدن طرح‌ گردشگری سد خلیفه‌لو، یادآور شد: در حال حاضر نبود تفرج‌گاه مناسب یکی از خلاءهای اساسی شهرستان خرم‌دره به‌شمار می‌رود که برای حل این موضوع پروژه گردشگری سد خلیفه‌لو باید هر چه زودتر به سرانجام برسد .

 

این مسئول با اشاره به برگزاری موفق جشنواره ترش و شیرین در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: طبق آمار در طی یک روز 9000  نفر از این جشنواره بازدید کردند که این امر نشانگر علاقه مردم به برگزاری مستمر این جشنواره‌ها است، لذا باید رفع نقاط ضعف برگزاری جشنواره‌ها و اهتمام به تقویت نقاط قوت در دستور کار قرار گیرد.

 

وی از مجموعه غزال به عنوان یکی از نقاط قوت شهرستان خرم‌دره یاد کرد و افزود: این مجموعه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد که طی اقدامات صورت گرفته و با صرف اعتبار قابل توجه، سالن‌های غذاخوری در لاین شمالی و جنوبی ساماندهی شد.

 

محمدی با اشاره به فعالیت‌های خوب سمن زیست‌بانان محیط زیست خرم‌دره در زمینه پاک‌سازی نقاط مختلف شهر، اظهار کرد: این گروه به صورت خودجوش تاکنون اقدام به پاکسازی چندین نقطه از شهرستان کرده است، لذا دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید این گروه را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

 

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در ایجاد اشتغال، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در بخش صنعت نیاز به هزینه‌های زیادی است اما در بخش گردشگری با حداقل هزینه‌ها نیز می‌توان نسبت به ایجاد شغل اقدام کرد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه کشور ما با توجه به پیشینه تاریخی آن حرف‌های زیادی برای گفتن در حوزه گردشگری دارد، تصریح کرد: کشوری مانند ترکیه معادل ۷۰ درصد از درآمد نفتی ایران را از حوزه گردشگری کسب می کنند و جالب تر اینکه قسمت اعظم گردشگران این کشور را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه برای ماندگاری درآمدهای گردشگری در کشورمان باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، عنوان کرد: تامین زیرساخت‌های لازم از دیگر ملزومات ماندگاری درآمدهای حاصل از گردشگری در کشورمان است.

 

در ادامه این جلسه نیز معاون فرماندار خرم‌دره با اشاره به پتانسیل‌های بالای شهرستان خرم‌دره در حوزه گردشگری، تصریح کرد: برای جذب گردشگر به شهرستان باید زیرساخت‌های لازم در این حوزه فراهم شود.

 

شاهپوررضا کاظمی با بیان اینکه جشنواره ترش و شیرین خروجی بسیار مطلوبی برای شهرستان داشت، اظهار کرد: معرفی شهرستان خرم‌دره به 30 هنرمند برتر کشور که هر کدام می‌توانند یک مبلغ برای تبلیغ خرم‌دره باشند و ارائه چهار غذا برای ثبت از جمله مهم‌ترین این دستاوردها است.

 

وی با اشاره به اخذ مجوز ساخت هتل در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیز برای احداث ساختمان اطلاع‌رسانی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

در ادامه این جلسه نیز رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احیای جاده ابریشم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار روند احیای این جاده آغاز خواهد شد.

 

داوود آبیان با اشاره به اینکه مبادله موافقت‌نامه برای احداث ساختمان اطلاع‌رسانی شهرستان نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: موافقت شفاهی نیز برای واگذاری پروژه گردشگری سد خلیفه‌لو به بنیاد مسکن اخذ شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر