کد خبر: 30106
A

اعلام آمادگی مجلس برای بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولین

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی مجلس برای بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولین، بر ضرورت تعامل دولت و مجلس با یکدیگر برای فراهم کردن زمینه حضور فعال نابینایان در جامعه تاکید کرد.

اعلام آمادگی مجلس برای بازنگری در قانون جامع حمایت از معلولین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پیام حمیدرضا حاجی بابایی به مناسبت ۲۴ مهر(۱۵اکتبر) روز جهانی نابینایان آمده است:

«در سال ۱۹۵۰، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان در جلسه ای مشترک، قانون "عصای سفید" را بررسی و تصویب کردند و روز ۱۵ اکتبر برابر با ۲۴ مهر ماه را روز جهانی" عصای سفید" یا روز جهانی " ایمنی نابینایان " اعلام نمودند.

اقشار مردم و نابینایان برای حمایت از منافع خود، از تمام مفاد قانون عصای سفید باید مطلع باشند، در میان وسایل کمک حرکتی نابینایان، می توان عصای سفید را به عنوان پرچم استقلال آنان قلمداد کرد.

در جامعه متعالی شرایط زندگی گروه‌های مختلف در کنار یکدیگر با کمترین محدودیت، مهیا می شود، نظر به توانمندی روشندلان، متناسب سازی در ابعاد فیزیکی، آموزشی و تربیتی می تواند به بروز استعدادها و توانمندی‌های نابینایان منجر شود.

با تبریک روز جهانی نابینایان که مقدمه ای برای حضور فعال اجتماعی این گروه است، بر خود فرض می دانیم، در مجلس با تعامل موثر با دولت در جهت بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین و ایجاد پشتوانه های اجرایی برای آن، زمینه های بهزیستی و رفاه، آموزش و اشتغال نابینایان را مهیا سازیم .»


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر