کد خبر: 30271
A
رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو توضیح داد

دلیل قیمت‌ پایین لوازم آرایشی قاچاق / چگونگی شناسایی محصولات اصل

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو علت عرضه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق با قیمت‌های پائین را کاستن از کیفیت و عدم هزینه در بحث آزمایش‌های کنترل کیفیت عنوان کرد.


دلیل قیمت‌ پایین لوازم آرایشی قاچاق / چگونگی شناسایی محصولات اصل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر مصطفی اسماعیلی در پاسخ به چرایی عرضه قیمت پائین فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق، گفت: فراورده‌های اصیل پروسه تولید و واردات ضابطه‌مند را طی کرده و به تائید مراجع قانونی رسیده است. ضمن آنکه فرایند توزیع آنها تا رسیدن به دست مصرف کننده با نظارت‌ها و سختگیری‌های موشکافانه سلامت‌مدار همراه است.

وی افزود: اما دست اندرکاران عرضه محصولات تقلبی و قاچاق برای ایجاد حاشیه سود هر چه تمام‌تر از هر آنچه به کیفیت و ماده موثره مربوط است می‌کاهند و توان خود را در تهیه بسته بندی شیک و ظاهر پسند خرج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد متقلب و قاچاقچی به ضرب‌المثل "عقل آدمی در چشمش است" اعتقاد و باور قلبی دارند، لذا از این حربه  برای کم فروشی در خلوص ماده موثره فرآورده‌ها استفاده کرده و هزینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی که چیزی حدود ۵۰درصد هزینه تولید را شامل می‌شود، نادیده می‌گیرند تا نمونه‌ای با ظاهری شیک اما بی‌محتوا و کیفیت را در قالب محصول درجه یک به مصرف کننده تحمیل کنند. این درحالیست که خریداران  علاوه بر زیان مالی با انواع و اقسام عوارض جسمی نیز دست به گریبان می‌شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسماعیلی با بیان اینکه بارها و بارها مشاهد شده که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، تصریح کرد: این سرب‌ها وقتی هنگام تماس با غذا، خورده می‌شوند، مشکلات فراوانی برای خانم‌ها بویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کنند.

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو در پایان ضمن  توصیه مردم  به استفاده به جا و مناسب از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خاطر نشان کرد: برندهایی را مورد استفاده قرار دهند که تست‌های کنترل کیفی را گذرانده باشند که برای اطمینان از این مطلب و  همچنین پیشگیری از خطرات و تهدیدهای فرآورده‌های آرایشی غیراصیل، توجه به نشان سازمان غذا و داروی مندرج در آن و بویژه استعلام کد ۱۶رقمی برچسب زرد رنگ رهگیری اصالت ضروری است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر