کد خبر: 30295
A

افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی کشور

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی از افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی کوزه‌گر شب گذشته (۲۶ مهر ماه) درحاشیه نشست تخصصی معاونان امور اجتماعی منطقه ۵ بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلب مشارکت‌های بهزیستی در مراکز دولتی و غیردولتی به صورت جداگانه صورت می‌گیرد.

کوزه‌گربا اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی مردم به سازمان بهزیستی کشور کمک شده است، گفت: از این میزان به مراکز دولتی، ۲۸ میلیارد تومان نقدی، ۸۰ میلیارد تومان غیرنقدی و ۱۹ میلیارد تومان نیز در حوزه خدمات کمک شده است.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی اضافه کرد: از مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی به بهزیستی کشور، ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۹۳ میلیارد تومان غیرنقدی و ۲۴ میلیارد تومان در حوزه خدمات به مراکز غیردولتی کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت‌های مردمی خوب اما ناکافی است، تصریح کرد: یکی از دلایل پایین بودن مشارکت‌های مردمی عدم فرهنگ‌سازی و مشارکت رسانه‌ها در زمینه جذب کمک‌های مردمی به ویژه صدا و سیما است.

کوزه‌گر با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان در حوزه آسیب‌های اجتماعی اهمیت بسیاری دارد،اظهارکرد: به منظور ارائه تسهیلات به مددجویان، صندوق حمایت از جامعه هدف بهزیستی تشکیل می‌شود.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در خصوص عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مددجویان گفت: دولت اعتباراتی در این حوزه به بهزیستی اختصاص می‌دهد اما بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات با اعمال سخت‌گیری همانند داشتن دو ضامن کارمند موجب عدم جذب اعتبارات می‌شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر