کد خبر: 30417
A

کشف 2 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان

طی چند روز گذشته در راستای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ قریب به 2 تن از انواع مواد مخدر در سطح استان کرمان کشف شد و 15 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر با دستور مقامات قضائی روانه زندان شده‌اند.

کشف 2 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از کشف 788 کیلوگرم تریاک طی دو عملیات جداگانه در این شهرستان خبر داد و افزود: در این رابطه 7 متهم دستگیر شده‌اند.

مجید سیمی با اعلام این‌که پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کهنوج در حال رسیدگی است، گفت: 7 متهم دستگیر شده با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند.

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در عملیات اول مأموران یگان تکاوری امام رضا(ع) طی یک تعقیب و گریز مسلحانه موفق به توقیف یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل 35 کیسه موادمخدر از نوع تریاک به وزن 353 کیلو و 210 گرم تریاک شدند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در دومین عملیات طی یک اقدام مشترک از سوی مأمورین مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های کهنوج، عنبرآباد و رودبارجنوب با هماهنگی مقام قضائی 3 دستگاه خودرو توقیف و در مجموع 43 بسته مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 435 کیلوگرم کشف و ضبط شده است.

توقف محموله 400 کیلوگرمی مواد مخدر در محور «منوجان - میناب»

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان نیز از توقف محموله 400 کیلوگرمی مواد مخدر در محور «منوجان - میناب» خبر داد.

«امید رضایی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: شامگاه گذشته طی یک تعقیب گریز مسلحانه از سوی مأموران انتظامی منوجان، با دستور قضائی، یک دستگاه خودروی «ام، وی، ام» حامل 400 کیلوگرم تریاک متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از بازجویی‌های اولیه و تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و تحقیقات در این خصوص باجدیت ادامه دارد.

کشف 747 کیلوگرم تریاک در بافت، ارزوئیه و رابر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت از کشف 747 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک طی چند روز گذشته در شهرستان‌های  بافت، رابر و ارزوئیه خبر داد.

«خدابخش روح‌الامینی» اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی و ایجاد تورهای ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی طی چهار عملیات جدا گانه میزان 747 کیلوگرم تریاک کشف، 5 متهم دستگیر و 6 خودرو توقیف شده است.

 این مقام قضائی  با بیان این‌که دستگاه قضائی مطابق قانون با متهمان برخورد قاطع خواهد داشت و مبارزه با سوداگران از اولویت این دادستانی است، افزود: قاچاقچیان قصد انتقال این محموله‌های مواد مخدر را از شهرستان‌های جنوبی به استان‌های غربی و مرکزی کشور داشتند که با هوشیاری مأمورین پلیس در پهنای جغرافیایی استان کرمان متوقف شدند. برای 5 متهم دستگیر شده، قرار بازداشت موقت صادر و به زندان معرفی شده‌اند و تحقیقات تکمیلی و قضائی جهت شناسائی سایر عوامل ادامه دارد.

کشف محموله مواد مخدر شیشه از داخل مخزن آب یک کامیون

رئیس دادگاه عمومی شهرستان نرماشیر نیز از کشف دو کیلو و هفتصد گرم مواد مخدر صنعتی  شیشه از یک دستگاه کامیون حمل چوب خبر داد.

«سیدعلی متولی» با بیان این‌که در این رابطه دو متهم اهل شیراز دستگیر شده‌اند، اظهار کرد: قاچاقچیان این محموله مواد مخدر را به طرز ماهرانه‌ای در مخزن آب ماشین جاسازی کرده بودند.

این مقام قضائی یادآور شد: قاچاقچیان این محموله مواد مخدر را از شهرستان ایرانشهر به مقصد شیراز بارگیری کرده بودند که با هوشیاری پلیس و حضور به موقع دستگاه قضائی موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر