کد خبر: 30615
A

لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بر لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر و معضلات آن تاکید کرد.

لزوم تقویت تعاملات ایران و پاکستان در راستای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار  محسن فتحی‌زاده، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با  ژنرال مسرت ملک نواز، رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر کشور پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، سردار فتحی‌زاده ،ضمن ابراز خرسندی و خوش آمد گویی به هیئت پاکستانی به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و افزود: بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مرز مشترک بسیاری وجود دارد و افغانستان هم به عنوان بزرگترین کانون تولید مواد مخدر در جهان در همسایگی دو کشور ایران و پاکستان است.

وی  با تاکید بر لزوم  تعامل دو سویه دو کشور به واسطه تهدیدهای مشترک، اظهار کرد: تبادل اطلاعات در برخورد با سر شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، اجرای عملیات های مشترک و ... نیازمند همکاری و انسجام دو کشور است. توسعه تعاملات دو جانبه، تعمیق روابط و بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک در راستای همکاری‌ها و مبارزه با معضلات ترانزیت مواد مخدر،  مثمر ثمر است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: فعالیت‌های آموزشی بین دو کشور در مبارزه با مواد مخدر نیز باید ارتقاء یابد. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در حوزه مبارزه با مواد مخدر با کشور دوست و همسایه پاکستان، همکاری‌های لازم را داشته باشد.

 خواهان بهره‌مندی از تجربیات پلیس ایران هستیم

در ادامه ژنرال مسرت ملک نواز از افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان و آسیب‌ها و پیامدهای آن ابراز نگرانی کرد و گفت: ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به ایران و پاکستان به واسطه همجواری با این کشور، معضلاتی برای دو کشور به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی توسعه روابط صمیمانه بین دو کشور را خواستار شد و اظهار کرد: همواره خواهان بهره‌مندی از تجربیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در راستای پیشبرد اهداف خود هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر