کد خبر: 30650
A
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران خبر داد؛

آخرین رقم بدهی دولت به تامین‌اجتماعی

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به بدهی 150 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی اظهار کرد: مشکلات سازمان تامین اجتماعی ذاتی نیست و تبعی است که بخشی از آن به بدهی‌های دولت به این سازمان باز می‌گردد.

آخرین رقم بدهی دولت به تامین‌اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مدتقی خسروانی‌مقدم با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی بسیار بالاست، اظهار کرد: طبق آخرین آمارها، این میزان به 150 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه تصویب شده است که دولت هر ساله بخشی از بدهی‌اش را با سازمان تامین اجتماعی تسویه کند.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دو تفاوت عمده با سایر نهادها و دستگاه‌ها دارد، اظهار کرد: نخست آنکه مشکلات سازمان ذاتی نیست و تبعی است و بخشی از آن به بدهی‌هایی که دولت دارد بازمی‌گردد. از سوی دیگر تامین اجتماعی سازمانی هزینه درآمدی است. تامین اجتماعی یک سازمان بین نسلی است که منابع و تجهیزات آن متعلق به مردم بوده و حق‌الناس است.

 

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: مخاطبین متنوعی داریم و تامین اجتماعی نیز متعلق به قشر زحمت کش کارگری است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای تامین اجتماعی در بخش درمان اظهار کرد: طرح‌های ملی به اجرا درآمد که متاسفانه طی دو سه دهه گذشته مغفول مانده بود. استقرار نظام ارجاع داخلی از آن جمله است. همچنین طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی از دو سه سال گذشته شروع شده است و مرحله اول آن با 27 میلیارد تومان هزینه در دست اجراست. همچنین حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز ملکی انجام شد و مرحله دوم آن حذف دفترچه‌ها در مراکز غیرملکی است که به صورت پایلوت در چند استان در حال انجام است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر