کد خبر: 30651
A
سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد؛

اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیرعامل/ضرورت توسعه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای

سرپرست سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به کارگروه مشترک وزارت بهداشت با سازمان پدافند غیرعامل، توسعه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای را ضروری خواند.

اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیرعامل/ضرورت توسعه پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر پیرحسین کولیوند در همایش پدافند غیرعامل با بیان اینکه وزارت بهداشت ساختار پدافند غیر عامل را راه‌اندازی کرد تا هرجا که تهدیدی ایجاد شود خیلی سریع وارد عمل شود، گفت: ستاد پدافند غیر عامل فعالیت‌های خوبی تا به امروز انجام داده و همیشه سعی کرده امکانات و تجهیزات خود را به روز کند تا در شرایط بحران بتواند خدمات خوبی را ارائه دهد.

وی افزود: کارگروه‌های مختلفی در وزارت بهداشت مانند تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، بهداشت، پشتیبانی و انتقال خون تشکیل شده که هریک از این کارگروه ها جلسات خوبی با یکدیگر برای هماهنگی بیشتر فعالیت‌ها داشته‌اند. کلیپ و کتاب‌های آموزشی خوبی مانند "پروتکل‌های شیمیایی" تدوین شده و به همراه کتاب آموزش همگانی در حوزه تهدیدهای پدافندی در اختیار مردم قرار داده شده است.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه پروتکل پیشگیری از گرمازدگی برای حج در ستاد وزارت بهداشت تدوین شد و این مقوله کمک بسیاری به زائرین در مراسم حج امسال کرد، ادامه داد: در مراسم حج برای کاروان‌ها و یاوران حج، آموزش‌ های خوبی داده شد که نتیجه‌اش پیشگیری از گرما زدگی در ۹ درصد از زوار بوده است.

وی گفت: کارگاه‌های آموزشی و رزمایش‌های شیمیایی در تهران نیز انجام شده است و در این راستا افراد آموزش‌های خوبی دیده‌اند. با توجه به مراسم اربعین، در دانشگاه‌ های علوم پزشکی، تعدادی آمبولانس مستقر کردیم تا مصدومان حملات احتمالی بیوشیمی و بیولوژیکی را به مراکز درمانی منتقل کنند.

بنابر اعلام وب‌دا، وی با بیان اینکه تشکیل کارگروه مشترک با سازمان پدافند غیر عامل و پشتیبانی از طرح های وزارت بهداشت، از دیگر اقدمات پدافند غیر عامل وزارت بهداشت است، ادامه داد: پایگاه های اورژانس شهری و جاده‌ای را باید توسعه بدهیم و از تجارب تیم های اعزامی تخصصی وزارت بهداشت استفاده کنیم.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به حادثه تروریستی که پیش از این در سامرا اتفاق افتاده بود و ۱۱۵ تن نیز در این حادثه مجروح شدند، گفت: به دلیل آمادگی پدافندی، همه مصدومان را در مدت کوتاهی به کشور منتقل کردیم و ما باید در برابر هر حادثه‌ای مجهز باشیم و خود را برای رویارویی با هر گونه اتفاقی آماده کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر