کد خبر: 30706
A
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

اختصاص دو شعبه ویژه جهت رسیدگی به امور بیمه‌ای خبرنگاران

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی از ارسال 10 پیشنهاد به دولت در خصوص چگونگی تهاتر مطالبات تامین اجتماعی از دولت خبر داد و گفت: امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مطالبات ما از دولت تسویه شود.

اختصاص دو شعبه ویژه جهت رسیدگی به امور بیمه‌ای خبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدحسن زدا در نشستی خبری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از 90 درصد منابع خود را از طریق وصول حق بیمه تامین می‌کند، اظهار کرد: در چند ماه اخیر مشکلی در ارائه خدمات نداشتیم و توانستیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی درباره بیمه خبرنگاران افزود: ما به خبرنگاران احترام می‌گذاریم و هر طور که بتوانیم در قالب مقررات به آنها خدمت می‌کنیم.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه خبرنگاران به دو طریق تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اظهار کرد: نخست از طریق موسسات و مراکزی که در آن مشغول به کارند و دوم از طریق صندوق بیمه هنرمندان است. معمولا خبرنگاران آزاد از طریق صندوق بیمه خبرنگاران و هنرمندان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: اقدام مهمی که در این خصوص انجام شد اختصاص سهمیه بیش از 30 هزار نفری برای خبرنگاران آزاد بود. این میزان به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. البته شناسایی خبرنگاران آزاد بر عهده صندوق هنرمندان است و آنها هر کس را معرفی کنند ما مشکلی برای بیمه وی نداریم.

زدا افزود: مرجع تشخیص سخت و زیان آور بودن خبرنگاری نیز ادارات کار و کمیته‌های سخت و زیان‌آور هستند و اگر شرایط احراز شود یک خبرنگار با 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب خدمت می‌تواند بدون شرط سنی بازنشسته شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره معافیت‌های کارفرمایی و بدهی‌هایی که دولت باید به تامین اجتماعی بپردازد اظهار کرد: اقدامات مهمی در این خصوص انجام شده است. در قانون برنامه ششم توسعه موفق شدیم ماده‌ای اضافه کنیم که دولت را مکلف کرد هر ساله بخشی از بدهی‌اش را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

وی افزود: جلسات مختلفی با دولت داشتیم و بحث ما با دولت این است که اگر مشکل نقدینگی دارند می‌توانیم به طرق دیگر آن را تهاتر کنیم. 10 پیشنهاد برای دولت ارسال کرده‌ایم و امیدواریم در طول برنامه ششم این مطالبات تسویه شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شائبه‌هایی در خصوص انحلال صندوق‌های بازنشستگی، گفت: چنین مسئله‌ای موضوعیت ندارد. اکنون این بحث مطرح است که صندوق‌های بازنشستگی به گونه‌ای ساماندهی شوند که بتوانند فعالیت خود را در آینده بدون مشکل ادامه دهند.

زدا همچنین از صدور دستورالعملی در سال جاری در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خبر داد و گفت:‌ در راستای این تفاهم نامه که دستورالعمل آن امروز صادر شد، شعب 8 و 2 تهران، شعب ویژه رسیدگی به امور اصحاب رسانه خواهند بود. در سایر مراکز استان‌ها نیز بر اساس همین دستورالعمل شعبه مورد نظر انتخاب می‌شود. همچنین یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه به نحوه بازرسی از این مشاغل بر می‌گردد و از آنجا که ممکن است به علت ماهیت شغل خبرنگاری در زمان مراجعه بازرسان ما آنها در محل حضور نداشته باشند بازرسی از طریق ارائه برخی اسناد انجام خواهد شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر