کد خبر: 30784
A
حسن خلیل آبادی در گفتگو با دیده بان ایران؛

بدهی شهرداری به ارگان ها و سازمان های مختلف مبلغ سنگین و عظیم الجثه ای است/ متاسفانه املاکی جهت تسویه و تقدیم به بستکاران باقی نمانده است/ شهرداری موظف است ظرف 3 ماه آینده مبلغ و آمار دقیق بدهی را به شورا اعلام نماید

حسن خلیل آبادی، عضو پنجمین دوره از شورای شهر تهران، در رابطه با اهداف و اولویت های شهرداری اظهار کرد: از اولین اهداف شورای شهر تهران و همچنین شهرداری می توان به شناخت و جمع آوری اطلاعات در خصوص وضع کنونی و همچنین پیشین شهرداری است. در همین مدت شروع به کار شورا لایحه ای تقدیم صحن شد که مطابق آن شهرداری موظف شد ظرف 3 ماه آمار و ارقام دقیق بدهی ها را به شورا اعلام کند.

بدهی شهرداری به ارگان ها و سازمان های مختلف مبلغ سنگین و عظیم الجثه ای است/ متاسفانه املاکی جهت تسویه و تقدیم به بستکاران باقی نمانده است/ شهرداری موظف است ظرف 3 ماه آینده مبلغ و آمار دقیق بدهی را به شورا اعلام نماید

در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر پنجم تهران، با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران در خصوص بدهی های عظیمی که میراث 12 ساله قالیباف برای محمدعلی نجفی است، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در حال حاضر بدهی های مسجل شده و قطعی 25 هزار میلیارد تومان گفته شده است اما در این بین یک سری اعداد و ارقامی هم به صورت غیر رسمی بین مردم و در جامعه شیوع پیدا کرده است. رقم این بدهی های غیر رسمی تا 50 هزار میلیارد و حتی 60 هزار میلیارد تومان نیز گفته شده است.

 

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: بدهی شهرداری تهران شامل، بدهی به بانک شهر که حدود 16 هزار میلیارد تومان، پیمانکاران شهرداری 8 تا 9 هزار میلیارد تومان و بدهی به سایر بانک ها و سازمان ها و ارگان ها است که شهردار تهران آقای نجفی طی گزارشی کل بدهی شهرداری را 30 هزار میلیارد بیان کردند ولی در این بین عده ای که از اسناد و مدارک آگاه هستند بدهی را بیش از این مبالغ اعلام کرده اند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره از شورای شهر تهران در رابطه با اهداف و اولویت های شهرداری اظهار کرد: از اولین اهداف شورای شهر تهران و همچنین شهرداری می توان به شناخت و جمع آوری اطلاعات در خصوص وضع کنونی و همچنین پیشین شهرداری است. در همین مدت شروع به کار شورا لایحه ای تقدیم صحن شد که مطابق آن شهرداری موظف شد ظرف 3 ماه آمار و ارقام دقیق  بدهی ها را به شورا اعلام کند.

 

 

عضو سابق شوراى آموزش و پرورش در مورد بوجه تعلق یافته به شهرداری تهران تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری تهران حدود 18 هزار و 500 میلیارد تومان است که مطابق شرایط کنونی و وضعیت بدهی های شهرداری به اصطلاح تسویه بدهی های زمان قالیباف مبلغی بالغ بر بودجه 3 سال شهرداری است از طرفی نیز امکان تراکم فروشی در سطح شهر جود ندارد و مطابق سال های پیشین کسی خریدار زمین های متراکم نیست.  از طرفی نیز شهرداری سالیانه مبلغی بالغ بر 700 میلیارد تومان بابت حقوق پیمانکاران را باید در دستور کار خود قرار دهد ولی با این حساب اعضای شورا به مدیریت مدبرانه آقای نجفی اعتقاد دارند و می دانیم به هرحال شهردار تهران این مسائل را حل خواهند کرد.  

 

 

خلیل آبادی در پایان افزود: باید توجه داشت که مبلغ بدهی شهرداری بسیار عظیم و سنگین است و البته دیگر ملک و زمینی باقی نمانده تا به ازای بدهی ها املاک را به بستانکاران بدهیم.

 

 

 

photo_2017-11-02_11-58-44

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر