کد خبر: 31023
A

اعتراض عضو شورای شهر تهران به تبلیغات روی بدنه و شیشه اتوبوس‌های واحد: زندان متحرک ساخته‌ اند

یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید نباید تبلیغات روی بدنه و شیشه‌های اتوبوس واحد باعث نارضایتی و بروز مشکل برای شهروندان شود.

اعتراض عضو شورای شهر تهران به تبلیغات روی بدنه و شیشه اتوبوس‌های واحد: زندان متحرک ساخته‌ اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بارها در سرویس مشکلات مردم،  اعتراض شهروندان به تبلیغات روی اتوبوس‌های واحد مطرح شده است و البته مسئولان شهرداری تهران پاسخهای قانع کننده ای به مردم نمی دهند. اخیرا اعضای شورای شهر تهران هم نسبت به این مسئله اعتراض کرده اند. در این راستا حجت نظری، عضو کمیسیون شورای شهر تهران گفت: طبق ماده 207 آیین‌نامه ‌راهنمایی و رانندگی، نصب هر نوع علائم و پلاک های متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است.
نظری گفت: ماده 5 (ضوابط تبلیغات در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور) نیز دراین خصوص می گوید: انواع تبلیغات مجاز در بدنه خارجی اتوبوس‌ها و مینی بوس ها، صرفاً بر روی بدنه های طرفین (راست و چپ)، مجاز بوده و بر روی بدنه های جلو و عقب ممنوع می‌باشد و در تبصره1 همین ماده آمده است: هر نوع تبلیغات در خارج اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها بر چراغ‌ها و شیشه‌ها (جلو، عقب، طرفین، آیینه‌ها) ممنوع است.
این عضو شورای شهر ادامه داد: بنابراین تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها به این شکل موجود نقض آشکار مقررات در سطح شهر است و متولیان تبلیغات، با تبدیل کردن اتوبوس‌ها به زندان متحرک موجب نارضایتی شهروندان شده‌اند. لذا لازم است سازمان زیباسازی به جد به موضوع ورود کند و مانع ادامه این تخلف که نارضایتی عمومی را درپی داشته است شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر