کد خبر: 31351
A

کمیسیونرکشاورزی اتحادیه اروپا: دریکسال گذشته ازبرجام برای اهداف برد- برد استفاده کردیم

کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا با تاکید بر این که باید با افزایش همکاری ها کاستی های دوران تحریم ایران را جبران کنیم، گفت: دریک سال گذشته از برجام برای اهداف برد - برد استفاده کردیم.

کمیسیونرکشاورزی اتحادیه اروپا: دریکسال گذشته ازبرجام برای اهداف برد- برد استفاده کردیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «فیل هوگان» عصر شنبه در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که هم اکنون فرصت خوبی برای ارتقای همکاری ها با ایران است، افزود: امیدواریم با برداشتن موانع متعهد به فراهم آوردن شرایط برای اجرایی شدن اهداف هستیم و در یکسال گذشته از برجام به منظور اهداف برد - برد استفاده کردیم.
کمیسیونر کشاورزی و مواد غذایی اتحادیه اروپا گفت: به مردم ایران و اتحادیه اروپا اطمینان می دهیم این اقدامات و همکاری ها منجر به رشد اقتصادی می شود.
وی ادامه داد: علاقمند به فرصت های تجاری در حوزه غذا و کشاورزی با ایران هستیم.
هوگان با بیان این که اتحادیه اروپا با داشتن فناوری و دانش در حوزه کشاورزی علاقمند افزایش امنیت غذایی و تعامل و تبادل تجربه با ایران است، گفت: تاکید ما بر زندگی سالم و محیط زیست است، بنابراین در این حوزه با جمهوری اسلامی ایران همکاری می کنیم و برای تحقق این هدف نیازمند قوانین و مقررات یکسان هستیم زیرا زمینه های همکاری در حوزه های مختلف وجود دارد.
وی با اعلام این که اتحادیه اروپا گوشت شترمرغ، ماهی، پسته از ایران وارد خواهد کرد، افزود: مجوزهای مربوط به اتحادیه اروپا برای واردات این اقلام از ایران صادر شده است.
کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا در ادامه از آمادگی اتحادیه اروپا برای برگزاری کارگاه آموزشی در تهران در دی ماه سالجاری خبر داد و گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی در این حوزه هستیم.
وی در ادامه خواستار تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران شد و افزود: با تاسیس این دفتر کارمندان می توانند در زمینه های تجارت با ایران همکاری گسترده تری داشته باشند که به نفع دو کشور است.
حسن قاضی زاده، وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی نیز در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم همانطور که محصولات غذایی و کشاورزی اتحادیه اروپا به ایران می آید ما نیز بتوانیم محصولاتمان را از طریق بخش خصوصی به اتحادیه اروپا صادر کنیم.
وی افزود: صادر کنندگان ایرانی با استاندار سازی ها می توانند، خلق ثروت می کنند.
وزیر بهداشت در باره امنیت غذایی در ایران اظهار کرد: ایران دارای نهاد شورای عالی سلامت است و اهمیت ویژه ای به امنیت غذایی می دهد.
وی درباره شورای عالی سلامت افزود: مصوبات این شورا در باره غذا و محصولات کشاورزی است که بر روی سلامت جامعه تاثیرگذار است، البته مصوبات این شورا علاوه بر قوانینی است که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب می شود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: البته با توجه به این که دستگاههای نظارتی چون قوه قضاییه و قوه مقننه به امنیت غذایی در ایران توجه و رسیدگی می کنند، وضعیت امنیت غذایی در ایران همانند بسیاری از کشور های جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و باید برای بهتر شدن آن تلاش کنیم که می توانیم از اتحادیه اروپا برای ارتقای آن کمک بگیریم.
وی گفت: مردم این منطقه با فرهنگ طولانی علاقمند حقوق مساوی با سایر کشورها و زندگی امن هستند و آنچه ملت ها به خاطر می سپارند، رفتار دولت هاست.
وزیر بهداشت در این دیدار از مسئولان بهداشت اتحادیه اروپا برای حضور در ایران برای ارتقای همکاری های دعوت کرد.
اجتمام***3377
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر