کد خبر: 31415
A

لزوم تغییر در شاخصهای حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر شهرستان ابهر

فرماندار ابهر گفت: شاخص های این شهرستان در برخی از حوزه ها مانند آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر و حوزه راه به تغییر نیاز دارد.

لزوم تغییر در شاخصهای حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر شهرستان ابهر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی حیدری روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به تاثیر مستقیم شاخص ها بر جذب اعتبارات ابراز کرد: در صورت اصلاح شاخص ها اعتباراتی که برای شهرستان جذب می شود بسیار مناسب با نیازهای آن خواهد بود و با این حال در یک سال اخیر بالاترین میزان جذب اعتبارات ملی در استان مربوط به ابهر بوده است.
فرماندار ابهر با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به طور منظم، یادآور شد: رسیدگی هرچه بیشتر به آموزش و پرورش همچنین حل و فصل مسائل مربوط به این حوزه به نفع جامعه است.
وی در زمینه بررسی و رسیدگی مشکلات مدارس شبانه روزی خاطرنشان کرد: شهر صائین قلعه تجربه های موفقی در اداره مدارس شبانه روزی داشته است که این تجربه ها می تواند در مدارس دیگر شهرستان نیز مورد استفاده قرار گیرد و هریک از اعضای شورای آموزش و پرورش بخشی از مشکلات مربوط به این مدارس را رفع کنند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز در این جلسه در زمینه سرانه دانش آموزان شبانه روزی، اظهار کرد: سرانه هر دانش آموز بر اساس قانون ماهیانه 140 تا 150 هزار تومان است و با این حال سرانه ای که پرداخت می شود به صورت حداقلی و هر 6 ماه 150 هزار تومان است.
رضایی تاکید کرد: دانش آموزان مدارس شبانه روزی به دلیل دوری از خانواده در طول هفته دچار مشکلات عاطفی می شوند و همچنین لازم است برای اوقات فراغت این دانش آموزان امکاناتی در خوابگاه ها فراهم شود.
وی بیان کرد: شهرستان ابهر دارای 17مدرسه شبانه روزی است که از این تعداد 12 مستقل و 3 واحد ضمیمه محسوب می شود و در حال حاضر 602 دانش آموز در مدارس شبانه روزی متوسطه این شهرستان تحصیل می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر