کد خبر: 31462
A

ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی در اصفهان راه اندازی شد

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از راه اندازی نخستین ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی ویژه جانبازان و معلولان این استان خبر داد.

ایستگاه سیار صدور کارت هوشمند ملی در اصفهان راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین غفرانی کجانی روز یکشنبه درحاشیه افتتاح نخستین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی درجمع خبرنگاران افزود: این ایستگاه در مرکز فرهنگی و توانبخشی جانبازان استان اصفهان راه اندازی شد و پیش بینی شده است که ایستگاه های سیار دیگری برای رفاه حال جانبازان و معلولان در استان اصفهان راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه این ایستگاه با ظرفیت اسمی صدور 50 کارت درروزفعالیت می کند گفت :ایستگاه‌های سیار صدور کارت ملی هوشمند برای اخذ درخواست افرادی که توانایی جابجایی ندارند مانند سالمندان، معلولان و جانبازانی و نیز در برخی از مناطق شهری و روستایی پیش بینی شده است و قابلیت آن را داشته که به برخی از وزارتخانه ها و نهادها نیز خدمت رسانی کند.
غفرانی با بیان اینکه اعتبار کارت های ملی نمونه قدیمی به هیچ وجه تمدید نخواهد شد افزود: با توجه به اینکه تا پایان سال جاری کارت‌های ملی کنونی اعتبار خود را از دست می‌دهد ؛ انتظار است که مردم استان در راستای توسعه دولت الکترونیک هر چه زودتر برای دریافت کار ملی هوشمند اقدام کنند.
غفرانی با اشاره به جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفر بالای 15 سال اصفهان گفت: از سال 93 تا پایان تیرماه امسال یک میلیون و 750 هزار فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.
وی یادآوری کرد: با این حساب حدود 40 درصد از جمعیت استان پوشش داده شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: براساس تفاهمنامه منعقده بین ثبت احوال با پست و دفاتر پیشخوان، تمام عملیات و فرآیندهای کارت هوشمند ملی در این دفاتر انجام می شود.
اولین ایستگاه سیار کارت هوشمند ملی اصفهان در محل مرکز فرهنگی توانبخشی جانبازان شهید مطهری اصفهان با حضور جمعی از مسئولان استان راه اندازی شد.
این ایستگاه سیار به همه تجهیزات یک ایستگاه ثابت همانند اسکنر برای ثبت اثرانگشتان و مدارک شناسنامه فرد و دوربین مجهز است و از طریق یک سیم کارت اطلاعات به صورت آنلاین در سامانه ثبت احوال برای صدور کارت ملی هوشمند ثبت می شود.
هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن 15 سالگی رسیده اند صادر می شود.
جمعیت بالای 15 سال استان اصفهان بالغ بر چهار میلیون نفر است.
هم اکنون 177پایگاه در استان اصفهان برای صدور کارت ملی هوشمند اقدام می کنند که شامل پایگاه‌ های اداره های ثبت احوال، پایگاه های اداره های پست و پایگاه های مستقر در دفاتر پیشخوان دولت می شوند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر