کد خبر: 31558
A

رشد 40 درصدی مکالمه تلفنی زایران اربعین حسینی

مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش 40 درصدی حجم مکالمه های تلفنی زایران اربعین حسینی (ع) نسبت به پارسال خبر داد.

رشد 40 درصدی مکالمه تلفنی زایران اربعین حسینی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، چهاردهم آبان ماه بود که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی به تلاش ها برای برقراری سرویس اینترنت وای - فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و نوشت: تجهیزات توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.
امسال با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت، بیشترین تمرکز بر افزایش ظرفیت های ارتباطی برای دیتای مشترکان بود و به همین دلیل پوشش کامل اینترنت وای فای و تلفن همراه در نقاط مرزی مهران، چذابه و شلمچه، مسیر پیاده روی زائران و نیز نقاط زیارتی شهرهای کربلا، نجف و کاظمین صورت گرفت و بالن مخابراتی نیز نصب شد.
در همین پیوند، مسئول کمیته ارتقای کیفیت ارتباطات عتبات عالیات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه اعلام کرد: 48 میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق تا نیمه شب 20 آبان ماه، انجام شده و پیش بینی ما این است که تا 2روز آینده این رقم به بیش از 50 میلیون دقیقه مکالمه افزایش یابد.
به گزارش تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اسماعیل رادکانی یادآوری کرد: در یام اربعین پارسال 35 میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق مبادله شد که حجم ترافیک مبادله شده امسال افزایش 40 درصدی را نشان می دهد.
«از حدود 48 میلیون دقیقه مکالمه، بیش از 18 و نیم میلیون دقیقه از عراق و بیش از 29 و نیم میلیون دقیقه از ایران صورت گرفت».
به گزارش ایرنا، صدور روادید برای شرکت زایران ایرانی در آیین اربعین حسینی (ع) از ابتدای مهرماه در کشور آغاز شد؛ پارسال بیش از 2 میلیون ایرانی در آیین پیاده روی اربعین حضرت امام حسین (ع) شرکت کردند.
بیستم آبان ماه معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز ماه صفر تا روز اربعین 2 میلیون و 300 هزار زایر با احتساب زایران افغان مقیم ایران به عراق عزیمت کردند.
آیین اربعین حسینی 40 روز پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بیستم صفر برگزار می شود که امسال مصادف با هجدهم آبان بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر