کد خبر: 31813
A

پخت روزانه 100 هزار قرص نان در سنندج برای زلزله زده گان استان کرمانشاه

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: خبازی های سنندج برای کمک به حادثه دیدگان زلزله 2 روز پیش در غرب استان کرمانشاه، روزانه 100 هزار قرص نان پخت می کنند.

پخت روزانه 100 هزار قرص نان در سنندج برای زلزله زده گان استان کرمانشاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، جمال صالحی اظهار کرد: کلیه خبازی های سنندج ملزم به پخت و تهیه این مقدار نان در شب ها هستند.
به گفته وی، این واحدها روزها جهت تهیه نان مصرفی شهروندان کردستانی اقدام کرده و در شیفت شب نسبت به پخت نان برای حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه مبادرت می کنند.
وی تاکید کرد: برای پخت این مقدار قرص نان برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه روزانه 267 کیسه آرد مورد نیاز است که با تصمیم شرکت بازرگانی ایران توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان تامین و در اختیار خبازی های قرار می گیرد.
صالحی ادامه داد: به محض وقوع زلزله مردم استان کردستان نیز در اقدامی خیرخواهانه با پرداخت پول به برخی خبازی ها به صورت خودجوش اقدام به خرید و ارسال نان برای حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه کردند.
وی یادآور شد: تا زمان اعلام نیاز استان کرمانشاه این مقدار نان که روزانه 100 هزار قرص نان است پخت و به این مناطق ارسال می شود.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
مختصات این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه بود و تاکنون بیش از 100 پس لرزه با قدرت های سه تا بیش از چهار ریشتر در این منطقه ثبت شده است.
این زمین لرزه که مرکز در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر