کد خبر: 31951
A

وزیر بهداشت:تاکنون به بیش از 7هزار مصدوم خدمات درمانی ارائه شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ارائه خدمت هرچه بیشتر به زلزله زدگان و نیز وجود برخی کمبودها، اقدام های بهداشتی و درمانی در این مناطق را قابل قبول دانست و گفت:تاکنون به بیش از خفت هزار مصدوم خدمات ارائه شده است.

وزیر بهداشت:تاکنون به بیش از 7هزار مصدوم خدمات درمانی ارائه شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرمانشاه با حضور رییس جمهوری، افزود: تمام دستگاه های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده دارند.
وی اظهار کرد: تا کنون به هفت هزار و 613 مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شده و حدود یک هزار نفر از مصدومان بستری و 280 مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: 269 نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی ها افزایش می یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می شود.
قاضی زاده هاشمی شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر ذکر کرد و گفت که تعدادی از بیمارستانهای کرمانشاه، دارای قدمت بالایی می باشد.
وی بیان کرد: بعد از دستور رییس جمهوری به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم اما میزان تخریب در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها، زیاد است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توزیع امکانات در برخی مناطق زلزله زده، نیازمند بازنگری است و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.
قاضی زاده هاشمی یادآور شد: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی داشتند.
وی گفت: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی خواهیم کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز فهرست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهیم کرد.
وی یادآور شد: 7 شهر استان کرمانشاه و یک هزار و 900 روستای این استان درگیر زلزله هستند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 دقیقه شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.3 کیلومتری زمین، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های فراوانی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
بر پایه اعلام مسئولان، زمین لرزه غرب کشور تا این لحظه 432 کشته و هفت هزار و 817 زخمی بر جا گذاشته است.
1772 /1042
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر