کد خبر: 31996
A

معاون استاندار: هلال احمر سیستان و بلوچستان مسئول جمع آوری کمک به زلزله زدگان است

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستور استاندار جمعیت هلال احمر مسئولیت جمع آوری کمک های مردم این استان به زلزله زدگان غرب کشور را برعهده دارد.

معاون استاندار: هلال احمر سیستان و بلوچستان مسئول جمع آوری کمک به زلزله زدگان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، باقر کرد روز سه شنبه در نشست ستاد بحران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پتو، چادر مسافرتی، آب معدنی، کنسرو و خرما از مهمترین اقلام مورد نیاز برای ارسال به زلزله زدگان استان کرمانشاه است.
وی افزود: اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان مسئول هماهنگی و انسجام هیات های ورزشی برای اهدای خون است.
وی بیان کرد: از مردم درخواست می شود تا از اهدای اقلام والبسه دسته دوم خودداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: مقرر شد خرمای بلوچستان در سبد کمک های اهدایی سیستان و بلوچستان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اولویت و تاکید بر کمک های نقدی به زلزله زدگان غرب کشور است.
معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم می توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 99999 در نزد بانک های ملی، تجارت، صادرات، سپه، رفاه کارگران، مسکن، دی، شهر و آینده واریز کنند.
کرد اظهار داشت: اولویت انتقال کمک های مردم سیستان و بلوچستان به زلزله زدگان غرب کشور از طریق راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان) است.
وی افزود: همچنین برای پیشگیری از تلفات در زلزله احتمالی در سیستان و بلوچستان، شهرداری ها برای اجرای طرح ساماندهی بافت های فرسوده اقدامات جدی را انجام دهند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9و33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است و تا کنون بیش از 200 پس لرزه داشته است.
شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت14 روز سه شنبه در استان کرمانشاه 530 کشته و 7460 مصدوم است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر