کد خبر: 32005
A

نشاط اجتماعی و آگاه سازی از عوامل بازدارنده اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: ایجاد بسترهای عمومی نشاط اجتماعی نقش موثری در کاهش اعتیاد دارد و اطلاع رسانی و آگاه سازی از بارزترین عوامل بازدارنده در برابر اعتیاد است.

نشاط اجتماعی و آگاه سازی از عوامل بازدارنده اعتیاد است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی زندی روز سه شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر درمیان، اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر را اولویت نخست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد و افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یعنی استفاده از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد، ائمه جمعه و جماعات، سپاه، بسیج و تمامی کسانی که در این عرصه می توانند نقش ایفا کنند.
وی بیان کرد: براساس آیات قرآن اگر انسانیت یک نفر احیا شود، انسانیت جامعه ای احیا خواهد شد و قدم هایی که در راستای مبارزه با مواد مخدر برداشته می شود، مقدس است.
وی با بیان اینکه در هفت ماه گذشته 24 تن و 961 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است و در این زمینه سه هزار و 200 نفر دستگیر و 633 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر 98 شهید و 80 جانبار در استان تقدیم کرده ایم.
فرماندار درمیان هم در این جلسه گفت: پیشگیری باید اولویت اصلی شورای فرعی مبارزه با موادمخدر باشد و اگر این پیشگیری با کمک و همکاری مردم انجام شود، قطعا اثرات مثبت بیشتری به همراه خواهد داشت.
محمد بشیری زاده بیان کرد: مسئولان نهادهای فرهنگی شهرستان باید با جدیت نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از آسیب های مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی در مدارس، دانشگاه‌ ها و خانواده ‌ها اقدام کنند.
وی یادآور شد: اعتیاد به مواد مخدر، معضل پیچیده ای است که اثر خود را در بسیاری از مشکلات و نابهنجاری های اجتماعی به جای می گذارد به گونه ای که بسیاری از پرونده هایی که در نیروی انتظامی یا مراجع قضایی تشکیل می شود، ریشه در اعتیاد دارد.
وی گفت: باید برنامه های آموزشی مختلفی در زمینه ارتقای آگاهی مردم نسبت به انواع مواد مخدر و آثار منفی اجتماعی و اقتصادی این مواد در مکان های مختلف اجرا کرد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
** خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر