کد خبر: 32022
A

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2: طرحهای محرومیت زدایی در روستاهای مرزی در دست اجراست

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) 2 خراسان جنوبی گفت: در راستای محرومیت زدایی و اشتغالزایی در روستاهای مرزی استان طرح های خوبی برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2: طرحهای محرومیت زدایی در روستاهای مرزی در دست اجراست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ پاسدار حسن رجب زاده روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده گردان پیاده امام حسین (ع) شهرستان درمیان، تثبیت امنیت شرق کشور را از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری دانست و افزود: از فروردین امسال قرارگاه ثامن الائمه 2 با جذب 190 نیروی بسیجی فعالیت خود را در شهرستان های مرزی آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) 2 در سه حوزه حفظ امنیت و محرومیت‌زدایی، مردم یاری و سلامت، بصیرت‌افزایی و فرهنگی در استان به اجرای ماموریت می‌پردازد گفت: در هفت ماه گذشته در اجرای ماموریت های خود عملکرد خوبی داشته ایم.
وی گفت: با بررسی های انجام شده کم آبی مهمترین مشکل روستاهاست که در این زمینه اجرای طرح های آبخیزداری در دستور کار قرار دارد.
فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از وجود و فعالیت موثر 12 گردان امام حسین (ع) در این استان خبر داد و افزود: همچنین یک گردان فاتحین در استان وجود دارد که در حال آموزش های مقدماتی برای انجام ماموریت های خود است.
وی عنوان کرد: تیپ پیاده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از بدو تشکیل در تامین امنیت جنوب و شمال شرق کشور نقش موثری داشته و در آخرین ماموریت خود به مدت سه سال در منطقه چابهار مستقر بوده که کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته است.
سرهنگ رجب زاده ادامه داد: آمادگی و حضور بسیجیان در تمام صحنه ها بالاترین قدرت بازدارندگی در برابر توطئه های دشمنان است و بسیجیان با حضور خود در همه صحنه ها نقشه های دشمنان را نقش برآب می کنند و باعث موفقیت انقلاب اسلامی می شوند.
وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هر روز که به عمر انقلاب افزوده می شود، نسبت به تهدیدات خود لحظه ای درنگ نکرده اند و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اگر دشمنان اقدام نکرده اند، نه اینکه نخواسته اند، بلکه نتوانسته اند.
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 خراسان جنوبی با اشاره به صحبت های سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مبنی بر اینکه تا دو ماه آینده هویتی به نام داعش در جهان وجود نخواهد داشت افزود: دشمنان هرگز دست از توطئه های خود بر نمی دارند و نقشه های جدیدی علیه انقلاب اسلامی ما طراحی می کنند.
وی گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی روز به روز به اهداف خود نزدیکتر می شود به همین خاطر برنامه ریزی های مختلف را علیه ما انجام می دهند و دشمنان ایران اسلامی به نام اسلام گروهک های تروریستی را راه اندازی کردند که اقدامات این گروهک ها، پیشانی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.
رجب زاده همچنین با اشاره به اینکه گردان امام حسین (ع) درمیان تاکنون کارنامه خوبی داشته است اضافه کرد: این گردان سال گذشته رتبه نخست گردان های امام حسین (ع) خراسان جنوبی را کسب کرده است.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
** خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر