کد خبر: 32083
A

همکاری و تعامل میراث فرهنگی و شورا کمک به توسعه شهری است

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: همکاری و تعامل این سازمان با شورای شهر می تواند به توسعه و آبادانی بیشتر شهر منجر شود.

همکاری و تعامل میراث فرهنگی و شورا کمک به توسعه شهری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن علوی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای شهر سنندج افزود: اداره کردن شهر و تلاش برای توسعه آن وظیفه بسیار سنگینی بوده و نیازمند همکاری و تعامل میان دستگاه ها و نهادهای مختلف است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی و گردشگری استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال به شمار می رود ادامه داد: در راستای بهره گیری از این ظرفیت نیازمند کمک و همکاری شورا و شهرداری هستیم.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: هم اکنون مهمترین مشکلی که نه تنها استان بلکه در کشور وجود دارد بافت های قدیمی است در حالیکه این بافت ها در کشورهای توسعه یافته یک مزیت است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از اینکه دربسیاری از بافت های قدیمی اجازه ساخت و ساز داده نمی شود شاکی هستند افزود: بدون شک اگر مردم به این باور برسند که این بافت های قدیمی تا چه اندازه در زندگی شهری تاثیرگذار است هیچگاه به فکر تغییر کاربری آن نمی افتادند.
به گفته وی ساخت و ساز در اماکنی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده است تخلف محسوب می شود و نباید مجوز چنین کاری صادر شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنندج نیز در این جلسه بازارچه صنایع دستی را نیاز صالی صنعتگران این شهرستان عنوان کرد و گفت: پارک شهدای سنندج ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد این بازارچه است.
کورش قادری اظهار کرد: ایجاد بازارچه صنایع دستی علاوه بر اینکه به اشتغالزایی می انجامد می تواند برای شهرداری نیز درآمدزایی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر