کد خبر: 32097
A

زمینه اشتغال دانش آموختگان رشته های فنی در خلخال فراهم است

فرماندار خلخال گفت: در حالی که بیشتر فارغ التحصیلان رشته های نظری در جستجوی کاری مناسب ناموفق هستند بیشتر دانش آموختگان رشته های فنی و حرفه ای در این شهرستان جذب بازار کار شده اند.

زمینه اشتغال دانش آموختگان رشته های فنی در خلخال فراهم است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرماندار خلخال روز چهارشنبه در آئین نواخته شدن زنگ کارآفرینی در مدارس خلخال با بیان اهمیت کارآفرینی در جامعه برای حل معضل بیکاری افزود: بسیاری از معضلات امروزی بیکاری کشور ناشی از بی توجهی در گذشته به تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کارآفرین است.
فریدون بابایی افزود: در زمان فعلی کمترین مشکل اشتغال نیز در بخش فارغ التحصیلان رشته های فنی است.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: هدف دولت در برنامه ششم توسعه جذب و تحصیل 5.46 درصد دانش آموزان هر منطقه در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش برای حل مشکل اشتغال در آینده کشور است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی هر کشور بزرگترین سرمایه و ثروت آن کشور در استفاده از سایر ثروت های خدادادی همچون منابع طبیعی ، معادن و هرگونه ثروت ملی است گفت: بدون استفاده از نیروی انسانی عالم و کارآفرین نمی توان از دیگر ثروت های طبیعی موجود کشور بهره مند شد.
رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت نرخ بیکاری شهرستان از برنامه ریزی برای آشنایی دانش آموزان مدارس فنی و حرفه ای با انواع شغل های موجود در بخش صنایع ، کشاورزی و دیگر بخش های اشتغال زا در هفته کارآفرینی خبر داد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری 12درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر