کد خبر: 32129
A

بازدید حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران از موزه شهید بهشتی

دکتر علیرضا بهشتی ( فرزند شهید بهشتی ) در جریان بازدید پیش از ظهر امروز رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره وضعیت خانه - موزه شهید بهشتی، نحوه فعالیت، کمبودهای موجود و آثار آن شهید بزرگوار ارائه دادند.

بازدید حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران از  موزه شهید بهشتی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران از موزه شهید آیت الله دکتر بهشتی بازدید کرد. 

بر اساس گزارش خبرنگار دیده بان ایران، علیرضا بهشتی در جریان بازدید پیش از ظهر امروز رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران  توضیحاتی را  درباره وضعیت موزه شهید بهشتی، نحوه فعالیت و آثار آن شهید بزرگوار ارائه دادند. 

آیت اله دکتر سید محمد حسینی بهشتی در سال 1349 پس از سال ها مدیریت مرکز اسلامی هامبورگ به وطن بازگشت. پس از اقامت در تهران قطعه زمینی را در منطقه قلهک خریداری کرده و خانه ای در آن بنا کرد. ایشان تا هفتم تیر ماه سال 1360 در این خانه اقامت داشت. در سال 1392 فرزندان این شهید با کمک شهرداری تهران براساس برنامه های توسعه فرهنگی شهر تهران و شناساندن افکار و اندیشه های آن شهید بزرگوار اقدام به تبدیل یادگار شهید بهشتی به یک مرکز فرهنگی کردند. 

 

موزه شهید آیت الله بهشتی در خیابان دکتر شریعتی، ابتدای خیابان ظفر، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهید بهشتی، پلاک 12 واقع شده  و آثاری از ایشان در این محل نگهداری می شود 

 

photo_2017-11-15_13-17-53

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر