کد خبر: 32163
A

درالایتام فدک از بزرگترین موقوفات در استان البرز است

مدیر دارالایتام فدک (مرحوم لیستر) با اشاره به حمایت اوقاف و امور خیریه استان البرز از کودکان بی سرپرست، گفت: درالایتام فدک یکی از بزرگترین موقوفات در استان است.

درالایتام فدک از بزرگترین موقوفات در استان البرز است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سکینه احمدی روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از موقوفات مرحوم لیستر که در آستانه هفته وقف برگزار شد، افزود: مرحوم سید احمد میرسپاهی که تمام دارایی خود را به موقوفات اختصاص داد که یکی از این موقوفات در کنار پارک عقیق کرج واقع شده که همان دارالایتام فدک است که اکنون ٥٧ کودک 6-4 ساله دختر و پسر در آن نگهداری می‌شوند.
وی گفت:همه‌ هزینه ‌های این کودکان شامل رفت وآمد، لوازم تحریر ،خورد و خوراک، پوشاک، درمان‌ و تفریح به‌ عهده این مرکز است‌.
وی بیان کرد: این کودکان از ساعت هشت صبح در این مرکز حاضر می‌شوند و از برنامه‌های تدارک دیده شده استفاده می‌کنند و ساعت 14 ظهر توسط مجموعه این دارالایتام به مکان زندگی خود بازگردانده می‌شوند‌.
احمدی یادآور شد:بر اساس نیت مرحوم لیستر تنها کودکان 6-4 ساله که از ناحیه‌ پدری یا مادری یتیم هستند و یا خانواده‌ آن‌ ها به هیچ وجه توانایی تأمین هزینه‌های آنان را ندارند در این مرکز پذیرفته می شوند‌.
مدیر دارالایتام فدک خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی این کودکان اغلب از طریق کمیته امداد ، ائمه‌ جماعات شهرستان، معتمدان محل و فرمانداری کرج انجام می‌شود.
وی ادامه داد:تأمین هزینه ‌های این مرکز از درآمد‌های دیگر موقوفات مرحوم لیستر و از کمک‌های خیران انجام می‌شود.
احمدی گفت:کودکان تحت پوشش این مجموعه به کمک خیران، از امکانات گوناگون آموزشی و پرورشی از قبیل کلاس های قرآنی، خلاقیت، نقاشی ، اتاق بازی و ... بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: این مهارت‌ ها توسط مربیان به کودکان 4 تا 6 ساله آموزش داده می‌شود و یقینا کودکان با بهره‌ مندی از این آموزش‌ ها می‌ توانند با مهارت بیشتری به مقطع اول دبستان وارد شوند.
مرحوم میرسپاهی که در سال 1272 هجری شمسی در تهران متولد شد و در سال 1350 از دنیا رفت تمام دارایی خود را با 5 نیت همچون ساخت حوزه علمیه، احداث دو باب مسجد، ایجاد دارالایتام و ایجاد 2 باب مدرسه و کمک مالی به دانشجویان رشته کشاورزی و علوم فقه وقف کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر