کد خبر: 32309
A

سرعت گرفتن امدادرسانی به مناطق مختلف شهرستان سرپل ذهاب

کار آواربرداری در مناطق مختلف سرپل ذهاب ادامه دارد و امدادرسانی به مناطق مختلف شهر و روستاها به صورت سازمان یافته تر و با سرعت بیشتری در حال انجام است.

سرعت گرفتن امدادرسانی به مناطق مختلف شهرستان سرپل ذهاب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با گذشت سه روز از زلزله 7،3 ریشتری کرمانشاه، کار آواربرداری در محلات مختلف این شهر آغاز شده و آب و برق و گاز بخشی از این شهر وصل شده است.
آواربرداری در محلات مختلف سرپل ذهاب به ویژه محله فولادی این شهر که خسارات بیشتری به آن وارد شده، سرعت بیشتری به خود گرفته است.
باوجود اینکه این محله بافتی نسبتا قدیمی دارد، تعدادی از ساختمان های تازه ساخت هم وجود دارد که به دلیل رعایت نکردن اصول ساختمان سازی کاملا تخریب شده و طبق گفته ساکنان محل، شماری از ساکنان این ساختمان های چند طبقه زیر آوار گرفتار و جانشان را از دست داده اند.
با چند نفر از ساکنان این محله که گفت و گو کردیم، از خدمات نیروهای امدادی در بحث آواربرداری و توزیع آب و غذا رضایت خوبی داشتند اما کماکان کمبود چادر را از مهمترین مشکلات مردم آن محله عنوان می کردند.
شرکت برق شهرستان سرپل ذهاب هم کار برق رسانی و اتصال برق را در محلات مختلف شهر انجام داده و در حال رفع مشکل برق و روشنایی بخش های دیگر شهر هستند.
در مسکن مهر های سرپل ذهاب هم که بخشی از آن تخریب شده است نیروهای امدادی اعم از ارتش، هلال احمر و بسیج مشغول کمک به آسیب دیدگان برای خارج کردن وسایل ضروری و گرانقیمت از ساختمان ها بودند و جرثقیل های بالابرهم در این کار، زلزله زدگان را یاری می دانند.
حضور نیروهای امدادی هلال احمر مجهز به سگ های تجسس در مسکن مهرهای سرپل ذهاب پررنگ است و در حال بررسی مناطق تخریب شده برای نجات جان افراد زیر آوارمانده احتمالی هستند.
در سطح شهر نیز تانکرهای حامل آب که متعلق به شرکت های آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و اصفهان هستند، آب شرب مردم را تامین می کنند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.
خودروهای حامل مواد غذایی، آب معدنی، پتو و چادر از استان های مختلف کشور به سرپل ذهاب وارد شده و با پشتیبانی امنیتی یگان های ویژه نیروی انتظامی، اقدام به توزیع اجناس در میان مردم سرپل ذهاب می کنند.
در حوزه بهداشت و درمان هم، بیمارستان های سیار و مستقر در محوطه بیمارستان شهدا بسیار فعال بوده و خدمات درمانی سرپایی و ویژه به مصدومان سرپل ذهاب و روستاهای اطراف ارائه می شود.
بانک های سرپل ذهاب و برخی دیگر از استان کشور، اقدام به استقرار دستگاه های عابربانک خودپرداز سیار در سطح شهر کرده اند تا شهروندان از بابت نقدینگی و امور بانکی کمبودی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، طبق آخرین خبرهای منتشر شده، تعداد کشته های زلزله در کرمانشاه تاکنون به بیش از 432 نفر رسیده و آمار زخمی ها نیز از مرز 9397 نفر رسیده است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر