کد خبر: 32430
A

جشنی که در کامیاران لباس عزا به تن کرد

جشن کتاب که قرار بود در هفته جاری که به عنوان هفته کتاب نام گذاری شده است، در شهرستان کامیاران برگزار شود، لباس عزا به تن کرد.

جشنی که در کامیاران لباس عزا به تن کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران روز پنجشنبه در جلسه ای که به جای جشن کتاب با حضور هنرمندان کامیارانی برگزار شد، گفت: علت لغو شدن این جشن، وقوع زلزله چند روز اخیر استان کرمانشاه بوده است.
زبیر حسین پناهی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشن کتاب ترویج کتابخوانی و تجلیل از نویسندگان کامیاران بوده، افزود: هزینه ای که قرار بود صرف برگزاری جشن کتاب در شهرستان شود به زلزله دیدگان استان کرمانشاه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه تمامی مبلغ اختصاص یافته به این جشن در راستای تامین برخی از نیاز کودکان زلزله زده هزینه شده است، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب بخشی از این پول صرف خرید تعداد زیادی کتاب کودک برای کودکان آن منطقه شده است.
حسین پناهی کتاب را مظلوم فرهنگی دانست و گفت: ضعف فرهنگی و مشکلات اقتصادی 2 عامل برای به سایه رفتن کتاب در سبد کالاهای فرهنگی خانواده های ایرانی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران با اشاره به میزان سرانه مطالعه به عنوان وزنه سنگینی برای معیار توسعه یافتگی هرکشور، گفت: افزایش سرانه مطالعه در کشور نیازمند به روز شدن و استفاده از ورژن های جدید در این حوزه است.
در این جلسه که با حضور شاعران، نویسندگان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، برگزار شد در پایان از تمامی مهمانان جلسه به عنوان مروج های کتابخوانی تقدیرشد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر