کد خبر: 32447
A

هرمزگان نیازمند استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان است

استاندار هرمزگان با اشاره نیازهای این استان در حوزه بهداشت و درمان، گفت: به منظور بهبود شاخص های این حوزه، نیازمند استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

هرمزگان نیازمند استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با هیات امنا و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار داشت: باید راه را هموار کنیم تا خیران و بخش خصوصی بیشتر در عرصه ساخت بیمارستان و مرکزهای درمانی وارد شوند.
وی ادامه داد: از ساخت بیمارستان ‌های تخصصی هم چون بیمارستان قلب و چشم توسط بخش خصوصی در هرمزگان حمایت می ‌کنیم.
همتی خواستار توسعه آموزش پزشکی و پیراپزشکی در هرمزگان شد و اضافه کرد: نیاز است دانشکده‌ های پزشکی در شرق و غرب هرمزگان ایجاد و توسعه یابد.
استاندار هرمزگان از اقدام ها و وحدت رویه تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی در رسیدگی به مسائل و مشکلات بهداشت و درمان هرمزگان قدردانی کرد و بیان داشت: بهداشت و درمان از بخش‌های بسیار مهم است و توجه بیشتری به این مقوله خواهیم داشت تا با تنظیم برنامه‌ های کوتاه مدت و میان مدت بخشی از مشکلات آن حل شود.
وی خواستار برنامه‌ ریزی در جهت کاهش مرگ و میر مادران باردار در هرمزگان و رسیدن آمار به میانگین مطلوب کشوری شد.
همتی افزود: با توجه به وجود مناطق سخت گذر در هرمزگان نیاز است نسبت به تامین تجهیزات اورژانسی مورد نیاز برای این مناطق اقدام و پیگیری شود.
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم ساماندهی هرچه سریع ‌تر بیمارستان زنان و زایمان شریعتی بندرعباس، تصریح کرد: در این راستا اعتبار ویژه ‌ای از منابع استان تخصیص می‌ دهیم.
وی ادامه داد: با اضافه شدن اعتبارات وزارت بهداشت باید پروژه بازسازی بیمارستان شریعتی بندرعباس در کمتر از یک سال به سرانجام برسد تا شاهد رفع مشکلات بخش زنان و زایمان در مرکز استان باشیم.
7198/ 7408
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر