کد خبر: 32537
A

حضور مردم و ترافیک در جاده های منتهی به سرپل ذهاب/ابراز همدردی در دست نوشته هابر روی خودروها

خودروهای شخصی حامل کمک های مردمی در منطقه سرپل ذهاب باعث ترافیک و کندی امداد رسانی به زلزله زدگان شده است.

حضور مردم و ترافیک در جاده های منتهی به سرپل ذهاب/ابراز همدردی در دست نوشته هابر روی خودروها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در غرب کشور، خودروهای شخصی حامل اقلام مورد نیاز و ضروری به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به گونه ای است که موجب ایجاد ترافیک سنگین در جاده منتهی به این منطقه شده است.
براساس این گزارش در چندین کیلومتر جلوتر در منطقه پاطاق سرپل ذهاب و در ایستگاه ایست بازرسی که توسط پلیس راهور برای جلوگیری از ورود خودروهای شخصی ایجاد شده، موجب ایجاد کیلومترها ترافیک در حدود 20 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب شده است.
به دلیل همین ترافیک سنگین عملیات امداد رسانی توسط خودروهای امدادی و اعزامی به منطقه به کندی صورت گرفته و در برخی نقاط نیز با توقف کامل مواجه شده است.
محمد رضا سلحشور از امدادگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که در منطقه سرپل ذهاب حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از مسئولان پلیس راهور درخواست کرد، با تدبیر و مدیریت مناسب موجب بازگشایی راه برای تردد خودروهای امدادی که با جان و سلامت مردم ارتباط دارند، شوند.

**دست نوشته های کُردی و پرچم های سیاه بر روی خودروها
براساس گزارش خبرنگار ایرنا، بسیاری از خودروهای حامل کمک های مردمی در حال حرکت به سمت منطقه زلزله زده سرپل ذهاب با نوشتن جملاتی به زبان کُردی بر روی شیشه عقب و بدنه وسائط نقلیه خود با آسیب دیدگان ابراز همدردی کردند.
این دست نوشته ها که شامل 'کرمانشاه تسلیت'، 'کُرد تنها نیست'، 'سرپل ذهاب می سازمت' و 'سرپل حمایتت می کنیم' می باشد از جمله دست نوشته های حمایتی مردم از زلزله زدگان است.
همچنین بسیاری از خودروهای پلاک شخصی نیز که باربند، صندوق و صندلی عقب خودروی خود را مملو از کالاهای اهدایی ضروری کرده اند در ابعادی کوچکتر و بر روی کاغذهای معمولی و نگارش برخی مطالب از حادثه دیدگان حمایت کردند.
در این میان عده ای از دارندگان خودروها نیز با نصب پرچم های سیاه با بازماندگان زلزله غرب کشور ابراز همدردی می کنند.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه رخ داد.این زلزله به هفت شهرستان و هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد.
در این حادثه بیش از همه شهرها و روستاهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو و اسلام آباد غرب آسیب دید، منطقه ای که حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
در این زلزله تا کنون 436 تن کشته و 10هزار و 203 نفر مصدوم شدند و 31 هزار واحد مسکونی نیز به کلی تخریب یا آسیب دیده است.
**1193**1933
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر