کد خبر: 32661
A

نماینده ملایر: وزیر بهداشت با ساخت بیمارستان در ازندریان موافقت کرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار هفته گذشته با وزیر بهداشت و درمان و بر اساس نیاز شهر ازندریان با توجه به جمعیت بالای آن، بیمارستان محلی در این شهر احداث می شود.

نماینده ملایر: وزیر بهداشت با ساخت بیمارستان در ازندریان موافقت کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد کاظمی روز شنبه در نشست هماهنگی و بررسی احداث بیمارستان محلی شهر ازندریان در دفتر امام جمعه این شهر اظهار کرد: احداث بیمارستان در شهر ازندریان یکی از درخواست های مهم نمایندگان این شهرستان در سفر اخیر وزیر بهداشت به ملایر بود که مکاتبه ها و رایزنی های لازم در این زمینه انجام شد.
وی افزود: در ماه های گذشته موسسه خیریه الزهرا(س) شهر ازندریان اعلام آمادگی کرد اگر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان این مرکز و بیمارستان را تجهیز کند، زمین را اهدا و ساختمان بیمارستان را احداث می کنند.
کاظمی بیان کرد: بر همین اساس با توجه به اینکه شهری با 15 هزار جمعیت نیاز به یک مرکز درمانی مناسب دارد، این مطالبه و نیاز شهروندان ازندریانی را پیگیری و طبق نظر دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد بیمارستان محلی در این شهر احداث شود.
وی با بیان اینکه ساختمان درمانگاه شهر ازندریان و چارت آن مربوط به قبل از انقلاب است و جوابگوی نیاز ساکنان این شهر نیست افزود: در این راستا با اعلام آمادگی خیران شهر ازندریان، در دیدار با وزیر بهداشت دستور ساخت بیمارستان محلی در این شهرگرفته شد.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم گفت: این دستور وزیر بهداشت و معاون دکتر قاضی زاده هاشمی است که باید همکاری کنیم تا طبق استانداردهای لازم این بیمارستان توسط خیران شهر ازندریان ساخته شود، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیز تجهیز آن را بر عهده گرفته است.
کاظمی ادامه داد: در این بیمارستان محلی امکاناتی همچون آزمایشگاه، چند تخت بستری، رادیولوژی، پزشک و پرستار مستقر خواهد شد و نیاز است برای تسریع در روند کار خیران نامه ای را برای اخذ مجور به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بنویسند ما نیز از تهران پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به اینکه درمانگاه شبانه روزی ازندریان با توجه به جمعیت بالای آن جوابگوی نیاز مردم نیست بیان کرد: سال گذشته احداث بیمارستان محلی کوچک را مطرح و 11 بیمارستان محلی را برای استان همدان پیشنهاد دادیم که بر اساس برآورد بالای کشوری با این تعداد موافقت نشد.
محمدرضا عبادیان افزود: با پیگیری های فراوان توجیه درمان را برای بیمارستان محلی در شهر ازندریان گرفتیم تا بتوانیم با احداث آن خدمات بهداشتی و درمانی اولیه را به بیماران ارائه دهیم.
وی ادامه داد: این یک بیمارستان چابک محلی است که کارهای اولیه درمانی و اورژانس در آن انجام می شود و پزشک و پرستار و چند تخت بستری نیز خواهد داشت که ما ایجاد اورژانس در این بیمارستان محلی را بسیار مهمتر می بینیم.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات اورژانسی در بیمارستان محلی ازندریان مد نظر است بر اساس درخواست و توافق اولیه، هماهنگی با حوزه پژوهش و بهداشت باید تجمیعی از خدمات درمانی به مردم این شهر انجام شود.
عبادیان تاکید کرد: ما به دنبال اخذ مجوز، تجهیزات و امکانات برای این بیمارستان هستیم و چارت و نقشه آن را نیز اخذ می کنیم، به شرط آنکه خیران موسسه خیریه الزهرا(س) اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و برای ساخت بیمارستان محلی شهر اعلام آمادگی کنند، ما نیز پیگری های لازم را انجام می دهیم.
وی با بیان اینکه ملایر در زمینه خیران سلامت در استان همدان پیشرو است افزود: هم اکنون نیز بیمارستان 96 تختخوابی سوانح و سوختگی در روستای جوراب توسط یکی از خیران این شهرستان در حال ساخت است که بخش های جراحی و روانپزشکی و داخلی نیز در این بیمارستان دیده شده است.
وی ورود خیران به حوزه سلامت را موجب تسریع در روند ارائه خدمات و اخذ تجهیزات و امکانات لازم در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: به تازگی 10 میلیارد ریال تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان برای ملایر اخذ شد و دومین دستگاه ام آر آی دولتی استان را برای ملایر گرفته شد، در حالیکه قبل از دولت تدبیر و امید حتی یک دستگاه ام آر آی دولتی در بیمارستان های استان همدان وجود نداشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان و سلامت و رضایت مندی بالای 80 درصدی مردم پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: حضور خیران در حوزه سلامت بسیار راهگشا و کمک کننده است.
عبادیان ابراز امیدواری کرد: در صورت اعلام آمادگی خیران ازندریان برای ساخت بیمارستان محلی و اخذ مجوز و نقشه برای ساخت آن از وزارت بهداشت، بتوانیم این طرح را در دولت دوازدهم به نتیجه برسانیم.
ازندریان از توابع بخش جوکار ملایر است که با جمعیتی بالغ بر 15 هزار تن، با دستور وزیر بهداشت نخستین بیمارستان محلی استان همدان در این شهر احداث خواهد شد.
ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی مهر و امام حسین(ع) و بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر