کد خبر: 32729
A

رئیس سامانه بهداشت190: 11 تن موادغذایی فاسد در مسیر راهپیمایی حرم رضوی معدوم شد

رئیس سامانه بهداشت 190 از کشف و معدوم سازی بیش از 11 تن مواد غذایی فاسد، غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته درپایش های کنترلی بازرسان بهداشت محیط در مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) خبر داد.

رئیس سامانه بهداشت190: 11 تن موادغذایی فاسد در مسیر راهپیمایی حرم رضوی معدوم شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی، محراب آقازاده اظهار داشت: همزمان با آغاز مراسم پیاده روی به سمت حرم رضوی(ع) و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در این مراسم معنوی برای حضور در سالروز شهادت آن حضرت در مشهد مقدس، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در طول مسیر، به صورت روزانه موکب ها، ایستگاههای صلواتی و دیگر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را کنترل می کنند.
وی ادامه داد: از 15 آبان ماه تاکنون با هدف نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی، 6 هزار 480 مورد کلرسنجی از منابع و مخازن آب آشامیدنی به عمل آمده و 630 مورد نمونه برداری میکروبی صورت گرفته است.
رئیس سامانه بهداشت 190 گفت: با توجه به دریافت 381 مورد شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشت 190، کارشناسان بهداشت محیط به مشکلات مطرح شده رسیدگی و اقدامات لازم و قانونی را در ارتباط با موضوعات مطرح شده اعمال کرده اند.
وی افزود: درهمین مدت از 9هزار و 634 باب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 2 هزار و 159 باب از اماکن عمومی و 105 امکنه بین راهی بازدید و پایش به عمل آمده است که با توجه به وجود نواقص و مشکلات بحرانی و غیر بحرانی، 341 مورد از این اماکن و مراکز به مرجع قضایی معرفی گردیده اند که 45 مورد تعطیل شده اند.
آقا زاده گفت: با توجه به مشکلات موجود در مواد غذایی عرضه شده، مقدار11 هزارو 375 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته معدوم شده است.
رئیس سامانه بهداشت 190 تاکید کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد و مخاطرات بهداشتی، موارد را به صورت شبانه روزی به سامانه بهداشت 190اعلام نمایند و مطمئن باشند به شکایات آنها در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.
اجتمام*
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر