کد خبر: 32951
A

بغض زاگرس در سرپل ترکید

اینبار بغض زاگرس در سرپل دهان باز کرد و بسیاری را با خود برد، مردمانی مهماننواز و با سخاوت که خاص مناطق زاگرس نشین هستند.

بغض زاگرس در سرپل ترکید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، خبرهای خوشی در سال گذشته از زاگرس به گوش نمی رسد، از نابودی جنگل های کهنسال بلوطش گرفته تا آتش سوزی در عرصه های طبیعی آن، از نابودی حیات وحش آن تا قهر طبیعت، آری از زاگرس خبرهای خوبی به گوش نمی رسد.
زلزله به قدری عظیم بود که به گفته کارشناسان در هزار سال گذشته بی سابقه بوده، وسعت تخریب در منطقه بحدی زیاد است که می توان آنرا فاجعه ای ملی نامید.
زمستان زاگرس بیرحمانه شروع شده و مردمانی که مسکن مهر خود را تقدیم زلزله ای به قدرت 7.3 در مقیاس ریشتر کرده اند.
اگر زاگرس با ما قهر کرده اما خودمان را فراموش نکنیم و به یاری هم بشتابیم در سوگ عزیزانمان عزاداری کنیم و به بازماندگان تسلی و یاری، باشد که زاگرس با ما از سر لطف درآید.
این روزها شاهد همدردی مردم ایران با مردم سرپل ذهاب هستیم و با کمک و یاری آنها شاید اندکی از آلام آنها تسکین یابد و در تحمل رنج و سختی ها تنهایشان نگذاریم.
بسیاری از کمک ها بصورت خودجوش و مردمی از نقاط مختلف کشور به مناطق زلزله زده رسیده است و نشان دهنده احساس مسئولیت هموطنانی است که به هنگام بروز هر بحرانی آسیب دیدگان را فراموش نمی کنند و می خواهند به هر طریقی خود را شریک غم و اندوه مصیبت دیدگان قرار دهند.
استان ایلام که هم زبان و همسایه آسیب دیدگان این زلزله فاجعه بار است بیشتر از سایر استان ها به تکاپو افتاده و علاوه بر کمک و امداد رسانی دستگاه های اجرایی، مردم بخصوص جوانان بصورت خود جوش وسایل مورد نیاز آسیب دیدگان را جمع آوری نموده و با خودروهای شخصی به مناطق زلزله زده ارسال می کنند و در کنار کمک های خود با حضور فیزیکی در تسکین آلام مردم زلزله زده سهیم هستند.
با امداد رسانی و ارسال گسترده کمک های اهدایی مردم سراسر کشور به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، بار دیگر موجی از امید اهالی آسیب دیده از زلزله را فرا گرفت.
دستگاه های اجرایی استان ایلام نیز اعم از بیمه سلامت، تامین اجتماعی، اداره تعاون، سپاه، بسیج، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و سایر دستگاه ها محموله ها و نیروهای امداد رسانی خود را به این مناطق ارسال کردند و علاوه بر کمک های سازمان یافته، مردم بصورت خودجوش در شهرهای ایلام، ایوان، سیروان، مهران و سایر شهرستان های ایلام کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به این مناطق ارسال می کنند.

**اعزام تیم پزشکی مدیریت درمان ایلام به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: 2 تیم پزشکی و محموله امدادی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.
دکتر کریم لاله ماژین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدلیل سرمای هوا در مناطق زلزله زده و شیوع سرماخوردگی این 2 تیم پزشکی با تجهیزات کامل برای امداد رسانی در منطقه مستقر شده اند.
وی افزود: تیم پزشکی اعزام شده متشکل از هشت نفر نیروی امداد رسان، 170 تخته پتو، مقدار قابل توجهی دارو به ارزش 100 میلیون ریال، 500 عدد آب معدنی و 375 کارتن خرما است که بین آسیب دیدگان این مناطق توزیع شده است.
دکتر لاله ماژین یادآور شد: تیم پزشکی و امداد رسانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام با برپایی چادر صحرایی مجهز به تجهیزات کامل پزشکی و خدمات درمانی بهمراه یک آمبولانس به مدت 2 ماه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مستقر هستند.
وی تاکید کرد: تمام دستگاه های ذیربط در استان ایلام با تمام امکانات در خدمت رسانی و امدادرسانی به بازماندگان زلزله بسیج شده اند و در صورت نیاز این منطقه به خدمات بیشتر درمانی و امداد رسانی این سازمان در اسرع وقت تیم های مورد نیاز درمانی را به منطقه اعزام خواهد کرد.

**ارسال محموله سازمان بیمه سلامت ایلام به مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: این سازمان محموله ای از مواد غذایی، بهداشتی، درمانی و دارویی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال کرد.
نورالدین رحیمی اظهار کرد: محموله‌ های ارسالی شامل 11 هزار عدد آب معدنی، 10 هزار قرص نان، خرما به ارزش 50 میلیون ریال و همچنین مقدار قابل توجهی دارو است.
وی افزود: کادر درمانی این سازمان در صورت نیاز مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه اعزام می شوند.
رحیمی با بیان اینکه استان ایلام در امداد رسانی به مناطق زلزله زده دریغ نخواهد کرد، گفت: باید آمادگی لازم برای مقابله با اینگونه سوانح وجود داشته باشد بنا براین آموزش به مردم و مدیران برای مقابله با این شرایط یک اصل ضروری است که باید به طور مداوم در دستور قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی برای کمک و خدمت رسانی به آسیب دیدگان زلزله در آماده باش کامل بسر می برند و در صورت نیاز عوامل امداد رسانی خود را به این مناطق اعزام می کنند.

**کمک 2 میلیارد ریالی مردمی ایوان به زلزله زدگان کرمانشاه

فرماندار ایوان نیز در خصوص کمک های مردمی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه گفت: مردم ایوان بصورت خودجوش در حال جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه هستند و تاکنون 2 میلیارد ریال از این کمک ها جمع آوری شده است.
احسان اکبری اظهار کرد: این کمک ها همچنان ادامه دارد و بخش های خصوصی نیز در این کمک انسان دوستانه نقش مهمی دارند.
وی افزود: در شهرستان ایوان 10 محموله شامل مواد غذایی، پتو، فرش، آب معدنی، اقلام بهداشتی و نان به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.
فرماندار ایوان تاکید کرد: کمک های سازمان یافته این شهرستان در قالب پنج کامیون به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به مناطق زلزله زده ارسال شده و کمک های غیر سازمان یافته نیز در حال جمع آوری و افزایش است.
اکبری یادآور شد: پنج ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهر ایوان برپا شده است و سازمان های مردم نهاد و سمن ها، هلال احمر، کمیته امداد امام (ره)، بسیج، سپاه و فعالان سیاسی و اجتماعی نیز در جمع آوری و سازمان دادن کمک ها فعال هستند.

** پنج محموله کمک های غیر نقدی مردم مهران به مناطق زلزله زده ارسال شد

فرماندار مهران اظهار کرد: این مقدار کمک های مردمی در قالب بیش از پنج محموله از کمک های غیرنقدی که توسط مردم جمع آوری شده بود، به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.
مراد ناصری افزود: این کمک ها شامل آب معدنی، پتو، کنسرو و مربا، چادر و مقدار قابل توجهی زیرانداز، لباس گرم، دارو و لوازم بهداشتی است.
فرماندار مهران یادآور شد: این کمک ها به مردم زلزله زده در مناطق سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی و ازگله ارسال شده است.
ناصری تاکید کرد: تاکنون در 2 مرحله کمک های مردمی شهرستان مهران به میزان 50 تن به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال به مناطق زلزله زده ارسال و تحویل داده شده است.

** کمک 500 میلیون ریالی سیروانی ها به زلزله زدگان کرمانشاه

فرماندار سیروان گفت: سیروانی های مقیم تهران و مردم ساکن در این شهرستان در حال جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه هستند و تاکنون 500 میلیون ریال از این کمک ها جمع آوری شده است.
بهمن جلیلیان اظهار کرد: مردم این شهرستان همواره در حس نوع دوستی پیشگام بوده و در این حادثه دردناک نیز به کمک زلزله زدگان استان کرمانشاه شتافته اند.
بهمن جلیلیان افزود: این کمک ها که شامل مواد غذایی، پتو و وسایل گرمایشی است در حال افزایش و به مناطق مورد نظر ارسال می شوند.
با گذشت چند روز از وقوع زلزله بزرگ در غرب استان کرمانشاه، موج کمک های مردمی از سوی اقشار مختلف ایران روانه این مناطق شد تا مبادا مردم احساس کنند تنها هستند، اما زلزله زدگان بازهم نیازمند کمک های بیشتری هستند زیرا عمق فاجعه این زلزله بسیار بالاست.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر