کد خبر: 33013
A

کمک35میلیارد تومانی مردم به هلال احمربرای زلزله زدگان

جمعیت هلال احمر اعلام کرد مردم از ابتدای جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه بیش از 35 میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز کردند که این رقم بیش از یک و نیم برابر رقم جمع آوری شده در زلزله ورزقان است.

کمک35میلیارد تومانی مردم به هلال احمربرای زلزله زدگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از هلال احمر از ابتدای شروع طرح جمع‌آوری کمک های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه تا صبح امروز (دوشنبه ، 30 آبان ماه) مبلغ 351 میلیارد و 72 میلیون و 694 هزار و 333 ریال در حساب رسمی 99999 جمعیت هلال احمر جمع آوری شده است که این رقم تا کنون بیش از یک و نیم برابر کل رقم جمع آوری شده در زلزله پنج سال گذشته در ورزقان است.
بر اساس اطلاعیه هلال احمر، میزان کمک های غیرنقدی شامل اقلام خوراکی و مصرفی نیز در این دوره افزایش چشمگیری یافته و به حدود 20 هزار تن رسیده است که گزارش دقیق آن پس از تطبیق آمارها به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از اعتماد عمومی مردم شریف ایران به این نهاد امدادرسان ملی و بین المللی به زودی، جزئیات نحوه هزینه‌کرد این کمک های مردمی را به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند.
گفتنی است تمامی اقلام امدادی مصرف شده از سوی این جمعیت در زلزله اخیر از منابع داخلی صرف شده که آمار آن نیز پس از جمع بندی ها اطلاع رسانی می شود. مردم عزیز کشورمان به ‌منظور تداوم و استمرار ارائه خدمات در چند ماه آینده همچنان می توانند کمک های نقدی خود را به حساب 99999 نزد اغلب بانک های کشور واریز یا از طریق سامانه پرداخت موبایلی #724* اقدام کنند.
به گزارش روز شنبه ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم در استان داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
اجتمام**3377 **1569
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر