کد خبر: 33035
A

قرائتی: مسئولان اوقاف طوری عمل کنند که مردم به اوقاف اعتماد کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: مسئولان باید به گونه ای عمل کنند که مردم به اوقاف اعتماد داشته باشند.

قرائتی: مسئولان اوقاف طوری عمل کنند که مردم به اوقاف اعتماد کنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام محسن قرائتی روز دوشنبه در همایش وقف، ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه تهران گفت: وقف نشانه عشق به مکتب و مردم و نشانه سعه صدر و سخاوت است.
وی با بیان اینکه وقف به معنای دوراندیشی و نشانه ایثاراست تاکید کرد: وقف مشارکت بی ضرر در امور خیر است و افرادی که از اموالشان استفاده نکردند روز قیامت میگویند کاش در دنیا چیزی ذخیره می کردیم.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه وقف ماهیگیری نیست بلکه توربافی است،خاطر نشان کرد: در هر شرایطی وقف انجام می شود و افرادی که فرزندان آنها نسبت به خیرات و مبرات بی تفاوت هستند، خودشان در دوران حیات خود به سنت وقف اقدام کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وقف فرهنگی از سوی اساتید دانشگاه ها عنوان کرد: وقف محصولات فرهنگی، نوشته ها و آثار افراد می تواند باغیات و صالحات آنها باشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید در حوزه وقف به گونه ای عمل شود اعتماد مردم جلب شود؛ افزود: باید کاری کنیم مردم به اوقاف اعتماد داشته باشند.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه وقف را نوعی معامله با خداوند توصیف کرد و گفت: معامله با خداوند با معامله انسان ها تفاوت هایی دارد چرا که خداوند انفاق کم را هم می پذیرد و جنس معیوب را می خرد اما انسان ها اینگونه عمل نمی کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی مستاجران در املاک وقفی اجاره خود را پرداخت نمی کنند و یا مبلغ اجاره با به روز محاسبه نمی شود عنوان کرد: نپرداختن حق وقف نوعی دزدی است .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر