کد خبر: 33125
A

معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان: یک هزار و 319 برنامه در هفته بسیج در سطح استان اجرا می شود

معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در هفته بسیج یک هزار و 319 برنامه را در سطح استان برنامه ریزی شده که یک هزار و 42 برنامه در سطح نواحی شهرستان ها و 277 برنامه نیز در سطح قشرهای مختلف بسیج است.

معاون سپاه ولیعصر(عج) خوزستان: یک هزار و 319 برنامه در هفته بسیج در سطح استان اجرا می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ عبدالرضا حاجتی روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته بسیج در نشست با رسانه های گروهی استان در اهواز اظهار کرد: هفته بسیج امسال متفاوت از سالهای گذشته است چرا که مسائل روز منطقه تغییر کرده و امسال این هفته با شعار 'بسیج مظهر مردم سالاری دینی ' کار خود را اغاز کرده است.
وی به نامگذاری روزهای هفته بسیج اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه و نخستین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی، روز سه شنبه بسیج ،محرومیت زدایی و خدمات رسانی، روز چهارشنبه بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی ، روز پنجشنبه بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم ، روز جمعه بسیج، مسجد محوری و ولایت مداری ،روز شنبه بسیج ، دولت، مقاومت و استکبارستیزی و یکشنبه آخرین روز از این هفته به عنوان بسیج، بسیج جهاد کبیر و عمل انقلابی ناگذاری شده است.
وی تصریح کرد: در نخستین روز از هفته بسیج نواختن زنگ در 39 مدرسه در سطح استان به صدا درآمد و همچنین تجلیل از فعالان برتر اقتصادی، افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی
از جمله برنامه های این هفته است.
وی بیان کرد: روز سه شنبه در روز دوم هفته بسیج نیز مجمع عالی بسیج استان با حضور نفرات برگزیده در بسیج اقشار با حضور بیش از 700 نفر از خواهران و برادران متخصص برگزار شده و آخرین مطالب در حوزه بسیج مورد بررسی قرار می گیرد.

* اعزام بیش از 39 گروه جهادی به مناطق محروم
سرهنگ حاجتی تصریح کرد: اعزام بیش از 39 گروه جهادی به مناطق محروم و افتتاح 39 پروژه محرومیت زدایی در سطح شهرستان ها ، برگزاری همایش خواهران رهروان زینبی و تجلیل از زنان رزمنده دوران دفاع مقدس ،
نشست روشنگری حوزه ای در 211 حوزه سپاه در استان وافتتاح حوزه علمیه شهر ملاثانی نیز دراین هفته برنامه ریزری شده است.

* همایش بزرگ جهادگران علم و فناوری و برپایی نمایشگاه خلاقیت
وی تصریح کرد: همایش بزرگ جهادگران علم و فناوری و برپایی نمایشگاه خلاقیت نیز از دیگر برنامه های این هفته به شمار می رود که روز پنجشنبه انجام می شود.
سرهنگ حاجتی گفت: در این همایش تمامی نخبگان بسیج استان در مجتمع فجرسپاه گرد هم جمع می شوند و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.
وی عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم،همایش پیاده روی خانواده در سطح خوزستان و پیاده روی خانواده در مسیر پارک جزیره به سمت جاده ساحلی اهواز ، برنامه محوری همایش میقات صالحین و حلقه های صالحین در سطح اهوازو همایش عشایر بختیاری و عرب وفادار به انقلاب ، همایش اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلابی گری ، شب شعر فارسی و عربی با حضور شعرای بزرگ استان و بسیج هنرمندان از دیگر برنامه های این هفته بشمار می رود.

*همایش پنج هزار نفری بسیجیان انقلابی خط ولایت در اهواز
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: همایش بسیجیان انقلابی خط ولایت نیز در پنجم آذرماه با حضور پنج هزار نیرو در گردان های مختلف در مصلای اهواز برگزار شده و از 400 نیروی بسیجی در این مراسم تجلیل به عمل می اید.
سرهنگ حاجتی گفت: امسال سیاست‌هایی که در اتاق فکر سپاه برنامه‌ ریزی شده مبنی بر توجه ویژه به اعتلای بسیج در عرصه‌های دفاع فرهنگ و خدمات اجتماعی است.
وی ادامه داد: همچنین توجه ویژه به رویکرد مسجد محوری ، نمایش اقتدار و آمادگی دفاع همه جانبه، ترویج گفتمان انقلابی گری و مردمی کردن بزرگداشت هفته بسیج و تنوع و جذابیت برنامه های هفته بسیج برای کلیه مخاطبان از سیاست‌هی سپاه در این هفته است.
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان یادآور شد: در حوزه سوله های ورزشی صالحین تاکنون 192 سوله احداث شده که این سوله ها 350 متری بوده و در نوع خود بی نظیر است.
*استقرار حقوق دانان و پزشکان در مساجد
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در سال جاری در دستور کار بسیج قرار گرفته اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان و هر مسجد یک مطب است که در قالب این طرح از حقوقدانان برجسته استان و پزشکان متخصص و عمومی دعوت شده تا در طول هفته ساعاتی را در مساجد مستقر شده و پاسخگوی سوالات حقوقی و رسیدگی به امورات بیماران باشند.
سرهنگ حاجتی افزود: در این طرح همچنین از بسیج فرهنگیان خواسته‌ایم که با استقرار در مساجد به مردم مشاوره فرهنگی و مشاوره تحصیلی بدهند.
*احیای صندوق های قرض الحسنه در مساجد برای خدمت رسانی به مردم
وی بیان کرد:در آینده ای نزدیک نیز به دنبال آن هستیم که صندوق های قرض الحسنه را در مساجد احیا کنیم چرا که بعضاً بانک‌ها مسائل شرعی تسهیلات را در نظر نمی‌گیرند و این صندوق ها می تواند کمکی برای مردم مشکلات باشد.
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: رویکرد سپاه و بسیج همواره مردمی بوده و بی شک این امر معادلات جهان و کشورهای غربی را برهم خواهد زد.
وی با بیان این که انقلابی که تکیه بر مردم داشته باشد، انقلابی پیروز است، گفت: انقلابی که مردم در آن بالاترین رتبه دموکراسی را داشته باشند ،همواره پیروز است و این نادانی بزرگان کشورهای غربی است که احساس کنند مردم ایران را می توانند با تحریم شکست دهند.
سرهنگ حاجتی افزود: خوزستان با وجود تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهایی که دارد در زمان تحریم‌ها به غیر از نفت کارهای بزرگی را انجام داده است.

*برگزاری سه رزمایش 36 هزار نفره در سال 95
وی همچنین به دیگر اقدامات سپاه استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در حوزه دفاعی در سال گذشته در سه نوبت با حضور36 هزار نیرو از گردان های الزهرا، بیت‌المقدس و امام حسین(ع) رزمایش اقتدار برگزار کرد.
*برقراری امنیت عشایر کوچ رو توسط سپاه استان
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: همچنین در این حوزه برقراری امنیت عشایر کوچ رو نیز از دیگر اقدامات مهم سپاه بود چرا که در مناطق ییلاقی و قشلاقی سرقت های زیادی صورت می گرفت که در حال حاضر با تسلیح عشایر از نیروهای بومی موفق شدیم امنیت کامل را در این مناطق برقرار کنیم.
وی بیان کرد: در حوزه بسیج سازندگی و مردم یاری و اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مختلفی را از سال گذشته تاکنون انجام داده ایم که احداث و تعمیر 900 پروژه از جمله این اقدامات است.
*مناطق محروم و مسجد محوری شعار سپاه استان برای خدمت رسانی به مناطق محروم
سرهنگ حاجتی تصریح کرد: امسال شعار ما مناطق محروم و مسجد محوری است و قرار است با این رویکرد در مناطق محروم چندین مدرسه، خانه عالم، منزل محروم، سرویس بهداشتی ،مسجد و درمانگاه احداث شود.

*تهیه و توزیع هشت هزار و 750 سبد کالای معیشتی برای نیازمندان
وی اظهار کرد: همچنین از سال گذشته تاکنون در بحث تهیه و توزیع هشت هزار و 750 سبد کالای معیشتی برای نیازمندان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که برخی از این اقدامات با کمیته امداد و برخی دیگر نیز با کمک قرارگاه محرومیت زدایی خاتم الانبیا انجام شده است.
*راه اندازی یک هزار و 500 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: راه اندازی یک هزار و 500 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و اعزام 59 هزار نیروی دانش آموز، دانشجو و محلات در قالب بیش از 2 هزار و 850 گروه جهادی به مناطق محروم نیز از دیگر اقداماتی است که در سال جاری انجام شده است.

*اعزام 18 گروه پزشکی به مناطق محروم استان
سرهنگ حاجتی گفت: در بحث اعزام‌های گروه‌های پزشکی نیز تاکنون 18 گروه در قالب 60 پزشک متخصص و 30 پزشک عمومی به مناطق محروم اعزام شده که این گروه‌ها تاکنون حدود یک هزار و 800 عمل جراحی و 94 هزار ویزیت رایگان انجام داده اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: همچنین عملیات احداث دو درمانگاه در منطقه ملاشیه و قلعه چنان استان با امکانات بالا و مشارکت شرکت‌ فولاد اغاز شده است.

*پرداخت 270 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع تبدیلی و کارگاه های زودبازده
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در بحث پرداخت تسهیلات تاکنون 270 میلیارد ریال در حوزه صنایع تبدیلی و کارگاه های زودبازده به نیازمندان تسهیلات ارائه شده و همچنین دو هزار و 743 جهیزیه بین نیازمندان توزیع شده است.
*احداث 321 خانه عالم و خانه محروم
وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون321 خانه محروم و خانه عالم احداث و تحویل داده شده و 68 هزار دانش آموز نیز از استان به اردوهای راهیان نور دعوت شده اند که این اردو ها بدون هیچ گونه مشکلی انجام شده است.
سرهنگ حاجتی تصریح کرد: امسال نیز 830 نفر از خانواده شهدا در 13 مرحله به مشهد مقدس اعزام شده و حدود پنج میلیارد ریال نیز به بیماران خاص کمک مالی بلاعوض شده است.
وی همچنین به توطئه های دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشورهای غربی برای تمامی حوزه‌های کشور ما بخصوص بحث اقتصاد خانواده و کودکان، شبکه‌های مستقلی راه اندازی کرده اند که بر علیه ما اقدام می‌کنند که می توانیم با همفکری رسانه های استان و تشکیل اتاق فکر در این زمینه نیز تمهیدات خوبی را در دستور کار قرار دهیم.
معاون اجرایی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: رسانه‌ها در حال حاضر شانه به شانه حوزه‌های نظامی ما حرکت می‌کنند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بستر مناسب را برای حضور هرچه بیشتر رسانه ها در تصمیم های خود فراهم کنیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر بسیج در تمام عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته و به خار چشم دشمنان تبدیل شده است.

*انعقاد قرارداد سازندگی در 25 روستای زلزله زده کرمانشاه با سپاه خوزستان
سرهنگ حاجتی همچنین به انعقاد قرارداد سپاه استان برای سازندگی در 25 روستای زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سپاه استان از ابتدای این حادثه غم انگیز برای خدمت رسانی و سازندگی در روستای کرمانشاه اعلام آمادگی کرده و اکنون قرارداد احداث و بازسازی 25 روستا منعقد شده است.
وی همچنین از کمک های بی دریغ مردم استان به مناطق زلزله زده تقدیر کرد و گفت: این نوع دوستی و مهربانی مردم خوزستان جای تقدیر دارد چرا که اقشار مختلف روزها است که در خدمت رسانی به زلزله زدگان به صورت شبانه روزی تلاش دارند و همواره با تمام قوا در کنار بسیج و سپاه در عرصه های مختلف ایستاده اند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر