کد خبر: 33155
A

استاندار کردستان: شهرداران پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان را در اولویت قرار دهند

استاندار کردستان از شهرداران شهرهای مختلف این استان خواست نسبت به پرداخت حقوق کارکنان و پرسنل خود اهتمام جدی داشته و آن را در اولویت قرار دهند.

استاندار کردستان: شهرداران پرداخت حقوق پرسنل و کارکنان را در اولویت قرار دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهمن مرادنیا شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرداری سنندج عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران است در حالیکه نباید اجازه دهیم این قشر زحمت کش در تنگنا و مضیقه مالی باشند.
وی با تاکید بر اینکه اعتماد سازی عمومی گام اول در شهرداری ها باشد، افزود: شفافیت در کار شهرداری ها و اعتماد سازی میان مردم کمک بزرگی برای رسیدن به اهداف مورد نظر مدیریت شهری می کند.
مرادنیا همچنین بر برنامه محور بودن شهرداری ها تاکید کرد و یادآور شد: اگر با برنامه در زمینه انجام فعالیت ها حرکت کنیم مسائل و مشکلات موجود نیز راحت تر حل خواهد شد.
وی همچنین خواستار حاکم کردن تفکر عقلانی با محوریت اجتماعی و فرهنگی در کنار تفکر مهندسی و اصلاح ساختار شهرداری ها بر مبنای درآمدهای پایدار شد.
استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری ها رفع مشکلات موجود در حاشیه شهرها را مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: همه ما باید با همکاری و تعامل سنندج را بهتر از گذشته بسازیم و برای آبادانی بیشتر آن تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: شایسته مرکز استان نیست که مشکلاتی همچون حاشیه نشینی، مشاغل مزاحم، کمبود فضای سبز و همچنین ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی در مورد آن مطرح باشد که از شهرداری و شورای شهر انتظار می رود برای رفع مشکلات بیش از گذشته تلاش کنند.
مرادنیا بدون نام بردن از دستگاه خاص و میزان طلب شهرداری از دستگاه ها و سازمان هایی که در استان به شهرداری بدهی دارند خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند تا شهرداری ها نیز بتوانند جوابگوی نیازهای عمومی و حل مشکلات شهری باشند.
در ادامه این آیین از منوچهر فخری شهردار سابق و همچنین علیرضا کاظمی سرپرست شهرداری سنندج در سه ماه گذشته تقدیر شد و حشمت الله صیدی با حکم وزیر کشور به عنوان شهرداری جدید سنندج معرفی شد.
حشمت الله صیدی در 16 شهریور امسال با رای اکثریت (هر 9 عضو) شورای اسلامی شهر سنندج به عنوان چهل و ششمین شهردار این شهر 500 هزار نفری انتخاب شده بود.
صیدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است و از مهمترین سوابق اجرایی او می توان به ناظر و سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری های تابعه، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و مدیر دفتر نظام مهندسی دهگلان اشاره کرد.
بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، نصب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از 200هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر ‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر