کد خبر: 33158
A

شورا و شهرداری فارغ از مسائل سیاسی برای توسعه شهر گام بردارند

دادستان انقلاب و عمومی کردستان با بیان اینکه تجلی کار تمامی دستگاه ها در چهره شهر نمایان است، گفت: شورا و شهرداری باید فارغ از مسایل سیاسی و جناحی برای توسعه همه جانبه شهر گام بردارند.

شورا و شهرداری فارغ از مسائل سیاسی برای توسعه شهر گام بردارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اکبر جوهری شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج اظهار کرد: اگر انتخاب شهردار و مدیریت شهری در دام مسائل حاشیه ای و سیاسی قرار گیرد هر چقدر هم تلاش شود، به بیراه می رود.
وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان نهاد نظارتی و حاکمیتی در زمینه توسعه شهری یار بی بدیل شهرداری و مدیریت شهری است.
دادستان کردستان تاکید کرد: هر چند قانون شهرداری ها قدیمی است اما وظیفه مسئولان شهری و شورای شهر است که امور را رصد و نارسایی ها را اعلام کنند تا سلسله مراتب به ‌صورت قانون در آید.
جوهری یادآور شد: شهرداری باید امور شهری را مدیریت کرده و برای آن سیاست گذاری کند و حاکمیت را در مقابل کار انجام شده، قرار دهد.
وی با بیان اینکه پلیس شهرداری باید یک نیروی مقتدر، توانمند و قانونمدار باشد، گفت: در هر مجموعه ای افرادی ناکارآمد وجود دارند ولی در شهرداری ها حتی یک نیروی ناکارآمد هم زیاد است چون صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت و سازهای بی رویه در شهر و حاشیه شهر سنندج وجود دارد و همین امر منجر به ایجاد ناهنجاری های اجتماعی می شود، از شهردار جدید خواست برای رفع این مشکلات با تمام توان و براساس قانون گام بردارد.
جوهری با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه های نظارتی شهرداری و شورای شهر را در این ارتباط حمایت کنند، افزود: دستگاه قضایی نیز با تمام توان آماده همکاری است.
رئیس شورای شهر سنندج نیز در این آیین گفت: هم اکنون میانگین سرانه خدماتی شهرداری سنندج به نسبت شهرهای مراکز استان های کشور یک چهارم میانگین است و این رقم مایوس کننده ناشی از عدم درآمد پایدار شهرداری است.
جلال شریعتی افزود: وضعیت زیرساخت ها و ساختار شهری نیز نامناسب است و سازمان های شهرداری برای حل این معضلات توان و بنیه قابل قبولی ندارند.
وی ساخت و سازهای بی رویه را یکی دیگر از مشکلات کشور و سنندج دانست و تاکید کرد: این وضعیت در شهر سنندج به نسبت جمعیت و وسعت بیشتر است که ناشی از خلاءهای قانونی و سوء استفاده برخی از این خلاءها است.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: این امر علاوه بر اینکه به سیما و منظر شهری آسیب می زند از نظر مدیریتی نیز وجه مدیران را زیر سوال می برد لذا دستگاه های مرتبط باید برای رفع این معضلات شهرداری و شورای شهر را یاری کنند.
وی همچنین به فعالیت های شورای دور پنجم در چند ماه فعالیت نیز اشاره کرد و گفت: تدوین سند توسعه شهری، اصلاح ساختار شهری، ساماندهی صنوف خدمات رسان و ایجاد نشاط و شادابی در شهر از جمله فعالیت های در دست اقدام است.
در این آیین از منوچهر فخری شهردار سابق و همچنین سرپرست شهرداری سنندج تقدیر شد و حکم حشمت الله صیدی به عنوان شهردار جدید سنندج تقدیم شد.
حشمت الله صیدی در 16 شهریور امسال با رای اکثریت (هر 9 عضو) شورای اسلامی شهر سنندج به عنوان چهل و ششمین شهردار این شهر 500 هزار نفری انتخاب شده بود.
صیدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناس ارشد مدیریت اجرایی است و از مهمترین سوابق اجرایی او می توان به ناظر و سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری های تابعه، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و مدیر دفتر نظام مهندسی دهگلان اشاره کرد.
بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، نصب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از 200هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر ‌شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر