کد خبر: 33254
A

تقویت مدیریت بحران، اولویت برنامه های دهیاران و بخشداری ها قرار گیرد

فرماندار اراک گفت: تقویت راهبردهای مدیریت بحران و انسجام بین بخشی در این حوزه باید اولویت برنامه های دهیاران و بخشداری ها قرار گیرد و تمهیدات لازم نیز در این خصوص به کار گرفته شود.

تقویت مدیریت بحران، اولویت برنامه های دهیاران و بخشداری ها قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین بختیاری روز سه شنبه در همایش شورای اسلامی بخش مرکزی کلانشهر اراک افزود: دهیاران به عنوان مدیر بحران هر روستا همراه با اعضای شوراهای اسلامی باید از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار باشند و زنجیره راهبردهای هدفمند در سه بخش پیش، حین و پس از بحران را با جدیت تکمیل و تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دهیاران خط مقدم رسیدگی به روستاها هستند، اظهار کرد: برگزاری نشست هایی مربوط به مدیریت بحران در راستای یادآوری قوانین و دستورالعمل ها، راهکاری مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.
بختیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بیکاری از معضلات اساسی کشور و دغدغه های مسئولان است و می طلبد با انجام اقدامات کارشناسی در روستاها، ظرفیت های موجود بارور شده و اشتغال بومی به بهترین شکل در روستاها تحقق یابد.
فرماندار اراک عنوان کرد: دولت و بانک های عامل مبلغ 100 هزار میلیارد ریال را در راستای حل این مشکل و اشتغال در روستاها در نظر گرفته اند.
بختیاری خاطرنشان کرد: دهیاران و اعضای شوراهای روستایی باید از این فرصت استفاده کرده، ظرفیت های شغلی روستایی را شناسایی کنند و با هدایتگری منابع در این حوزه کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال و ماندگاری را در روستاها رقم بزنند.
وی اظهار کرد: انجام اقدامات باید با نگاه کارشناسی و دقیق صورت گیرد و انتظار می رود دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در راستای عمران و آبادی روستاها گام بردارند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر