کد خبر: 33289
A

زنگ نوعدوستی مدارس مازندران برای کمک به زلزله زدگان نواخته شد

ساری –ایرنا- زنگ نوعدوستی با حضور مسئولان آموزش و پرورش مازندران روز سه شنبه در تمامی مدارس این استان به نشانه همدردی با هموطنان زلزله زده مناطق غرب کشور نواخته شد.

زنگ نوعدوستی مدارس مازندران برای کمک به زلزله زدگان نواخته شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در مراسم نمادینی که به همین منظور در مدرسه ابتدایی پسرانه 'برات' ساری برگزار شد و والدین دانش آموزان نیز حضور داشتند ، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری کمک به همنوع را موجب شادی درونی دانست و به دانش آموزان توصیه کرد از سن نوجوانی با اهمیت این امر آشنا و با این خصلت پرورش یابند.
حامد دیانی افزود: دانش آموزان ضمن فراگیری نحوه برخورد و رفتار در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی چون زلزله باید به وظیفه نوع دوستی خود پس از وقوع حوادث غیرمترقبه در قبال افراد آسیب دیده از جمله کمک و حمایت از آنها نیز واقف شوند و در فرایند کمک کردن نیز باید به سازمان های متولی امر اعتماد کنند.
همچنین در حاشیه این آیین کمک های هموطنان مازندرانی شامل کمک های نقدی و غیرنقدی از جمله پتو ، پوشاک و انواع اقلام مورد نیاز برای ارسال به مناطق زلزله زده غرب کشور جمع آوری شد.
مازندران بیش از چهار هزار مدرسه دارد.
زمین لرزه ای با قدرت 7.3 ریشتر یکشنبه شب 21 آبان 96 استان های کرمانشاه ، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
براثر این زمین لرزه بیشتر از 400 نفر کشته و بیش از 10 هزار نفر زخمی شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر