کد خبر: 33322
A

اعطای 21 هزار و 500 فقره وام به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در طول یکسال فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، 21 هزار و 500 فقره وام به مددجویان متقاضی زیر پوشش پرداخت شده است.

اعطای 21 هزار و 500 فقره وام به مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن مسعودیان راد روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد پرونده اعطای وام به مبلغ 693میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به اینکه پنجمین شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور سال گذشته در این استان راه اندازی شده، افزود: این صندوق در زمینه جلب منابع مشارکت های مردمی، هدایت مشارکت های مردمی به سمت صندوق، جذب سپرده و وصول به موقع اقساط در کشور رتبه نخست را دارد.
این مسئول بیان کرد: در قرآن کریم به کمک های بلاعوض و قرض الحسنه برای حمایت از محرومان و مددجویان تاکیدات فراوانی شده است و کمیته امداد نیز در ادامه حمایت ها و ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش، اعطای وام های قرض الحسنه به منظور پیشبرد امور مددجویان را سرلوحه کار خود قرار داد.
وی گفت: در این راستا تلاش فراوان شده تا فعالیت صندوق امداد ولایت شکل اسلامی قرض الحسنه را در حد اعلا پیاده کند که در این مسیر کمک و سپرده گذاری خیرین و افراد نیکوکار و گردش مالی برای پرداخت تسهیلات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مسعودیان افزود: تلاش شده مساله ضمانت برای محرومان و نیازمندان آسان گیری شود و زمینه لازم برای حمایت از این افراد بیش از پیش فراهم شود.
وی تاکید کرد: توسعه فیزیکی شعب صندوق به هیچ وجه مد نظر نیست و تلاش شده در طول یکسال گذشته با توسعه نرم افزاری به جای توسعه فیزیکی، انجام خدمت اولویت اصلی قرار گیرد و به همین دلیل وام های مورد تقاضا در شهرستانها بدون هیچ مشکلی به صورت آنلاین پرداخت می شود.
مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت نیز در این نشست اظهار کرد: این صندوق از معدود صندوق ها و موسسات مالی است که دارای مجوز از بانک مرکزی و جزو شبکه شتاب بانکی است.
اسماعیل رحمانی گفت: در طول حدود یکسال فعالیت این صندوق در استان تعداد 18 هزار و 790 فقره وام کارگشایی به مبلغ 385 میلیارد ریال و 2 هزار و 609 فقره وام به ارزش 307 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 271 میلیارد ریال سپرده در استان جذب شده، افزود: 126 میلیارد ریال از این میزان از محل سپرده های جمع آوری شده مردم، پنج میلیارد و 193 میلیون ریال سپرده کارمندان کمیته امداد، سه میلیارد و 87 میلیون ریال سپرده پزشکان طرف قرارداد و بقیه از سایر سپرده گذاریها جذب شده است.
وی افزود: امسال جذب حداقل 770 میلیارد ریال سپرده و پرداخت 660 میلیارد ریال وام قرض الحسنه در دستور کار قرار دارد.
رحمانی با اشاره به زیر پوشش بیمه قرار داشتن پرونده های وام، افزود: در یکسال سپری شده از آغاز فعالیت صندوق در خراسان رضوی 35 میلیارد ریال خسارت از شرکت های بیمه دریافت شده است.
وی گفت: سقف پرداخت وام برای هر مددجو در سه قالب کارگشایی، اشتغال و خودکفایی و مسکن 500 میلیون ریال است.
وی اظهار کرد: 60 درصد پرونده های وام پرداخت شده متعلق به زنان و بقیه مربوط به مردان بوده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر