کد خبر: 33339
A

مشارکت مردم در امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور بی نظیر است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به کمک 350 میلیارد ریالی مردم به زلزله زدگان غرب کشور اشاره کرد و گفت: مشارکت بالای مردم در امدادرسانی به زلزله زدگان بی نظیر است.

مشارکت مردم در امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور بی نظیر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پروانه مافی روز سه شنبه در مراسم کلنگ زنی درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه گفت: این کمک های مردمی از طریق پایگاه های هلال احمر جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: مشارکت مردم در کمک به زلزله زدگان غرب کشور به نسبت زلزله ورزقان در یک سال و نیم گذشته 2 برابر شده است.
وی ادامه داد: مردم بزرگ ایران به رغم تمام سختی ها و محدودیت های اقتصادی خود در کمک به زلزله زدگان مشارکت بالایی داشتند و این امر بیانگر همدلی، انسجام و وحدت ملت ایران است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه برخی سایت ها و کانال های معارض با ملت ایران در فضای مجازی مطالبی در خصوص فرو ریختن سرمایه اجتماعی مردم ایران به راه انداخته اند، عنوان داشت: مردم ایران با این مشارکت بالای خود نشان دادند که در زمان های نیاز پای کار هستند و هرگز در همیاری به همنوع خود کوتاه نمی آیند.
وی در ادامه به محرومیت های بخش حسن آباد فشافویه نیز اشاره کرد و افزود: این بخش جنوبی استان تهران به خاطر قرار گرفتن بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه دارای جمعیت بالای کارگری است که سال ها است که از داشتن یک درمانگاه تخصصی رنج می برند؛ به طوری که مرکز سلامت این بخش شبی با 2 پزشک 200 بیمار را درمان می کنند.
وی با اشاره به اینکه زمین درمانگاه شبانه روز حسن آباد فشافویه از طریق خیرین تامین شده است، ابراز داشت: نیکوکاران و خیرین در ایران اسلامی همیشه کمک حال مسئولان دولتی هستند و دولت توانسته با استفاده از پتانسیل حوزه خیرین، کارهای بزرگی را در جهت محرومیت زدایی انجام دهد.
مراسم کلنگ زنی درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه روز سه شنبه با حضور پروانه مافی و محسن علیجانی زمانی نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، خسروانی مدیر کل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران، ضیائی بخشدار حسن آباد در این شهرستان برگزار شد.
کلنگ ساخت درمانگاه شبانه روزی حسن آباد فشافویه در زمینی به مساحت 6 هزار متر و زیر بنای به مساحت 2 هزار و 619 متر مربع در سه طبقه به زمین زده شد.
بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری است که متشکل از 37 روستا با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر