کد خبر: 33356
A

نخستین گام در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، نخستین گام در عرصه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری اعلام کرد و گفت: سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد گام های مثبتی برداشته که گسترش آموزش های فراگیر در دانشگاه ها، مدارس و مهدهای کودک از جمله این اقدامات است.

نخستین گام در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی عرب نژاد روز سه شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد در باغ تاریخی رحیم آباد بیرجند افزود: همچنین سازمان بهزیستی فعالیت های زیادی در زمینه درمان اعتیاد با ایجاد و راه اندازی مراکز ترک اعتیاد و سایر مراکز انجام می دهد.
وی گفت: امید است برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد بستری برای آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی باشد چرا که هر آسیبی اگر کالبد شکافی شود، اعتیاد به مواد مخدر دلیل اصلی آن خواهد بود.
وی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر خانواده هایی زیادی را از هم گسیخته است و کودکان زیادی به همین دلیل بی سرپرست و بدسرپرست شده اند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیشگیری همیشه مقدم بر درمان بوده است اظهار کرد: هزینه کردن در این زمینه بسیار اثربخش تر خواهد بود تا بتوان جلوی مواد مخدر و توسعه آسیب های اجتماعی را گرفت.
وی افزود: مواد مخدر مساله ای نیست که بتوان بی تفاوت از آن عبور کرد، با یک نگاه کارشناسانه می بینیم مواد مخدر تا درون خانواده ها نفوذ کرده است و کمتر خانواده ای وجود دارد که گرفتار این معضل نباشد.
عرب نژاد گفت: اینکه بیکاری را دلیل اصلی گرایش جوانان به اعتیاد می دانند درست نیست چرا که بسیاری از افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کنند دارای خانواده های با شخصیت و شاغل هستند.
وی اظهار کرد: بیکاری فقط یکی از دلایل گرایش افراد به اعتیاد است اما بدون شک عامل اصلی نیست و اعتیاد سن و مشاغل خاصی نمی شناسد.
وی گفت: سال 88 نزدیک به 25 کودک معتاد و اکنون حدود 100 کودک معتاد در استان به مراکز بهزیستی معرفی شده اند و اعتیاد حتی کودکان شیرخواره را درگیر کرده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بهترین راه برای پیشگیری از اعتیاد را شناخت انواع مواد مخدر ذکر کرد و گفت: کارشناسان امروز به این نتیجه رسیده اند که حتی طریقه مصرف انواع مواد مخدر به نمایش گذاشته شود و همه اقشار باید اطلاعات کامل و کافی در این زمینه را فرا بگیرند.
وی با بیان اینکه نداشتن شناخت کافی از انواع مواد مخدر سبب اعتیاد افراد زیادی شده است، عنوان کرد: بحث پیشگیری از مواد مخدر باید به سمت مردم، مسئولان، بازاریان، کسبه و سایر اقشار جامعه برده شود.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در این خیر جمعی شرکت کرده و تبدیل به کارشناس بهزیستی شوند یادآور شد: خطر اعتیاد چیزی نیست که فقط بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در صف اول باشند.
عرب نژاد گفت: انتظار داریم همه اقشار مردم نسبت به این مهم حساس شوند تا با برداشتن گام های مثبت دیگر نیازی به مبارزه با مواد مخدر در سطوح مختلف جامعه نداشته باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
**خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر