کد خبر: 33407
A

جلسه علنی شورای شهر ساری تحت شعاع زلزله کرمانشاه

دهمین نشست شورای شهر ساری درحالی سه شنبه شب با حضور خبرنگاران برگزار شد که بیشترین وقت این نشست تحت شعاع زلزله ویرانگر کرمانشاه وپیروزی جبهه مقاومت در سوریه و عراق قرار گرفت.

جلسه علنی شورای شهر ساری تحت شعاع زلزله کرمانشاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رئیس شورای شهر ساری با ابراز تاسف از زلزله کرمانشاه و کشته شدن افزون بر 500 نفر از مردم این استان رعایت نکردن نکات فنی و مهندسی در ساخت و ساز را علت اصلی بالا رفتن میزان تخریب و کشته و زخمی شدن ساکنان مناطق زلزله زده اعلام کرد.
سید مسعود مدینه سه شنبه شب در نشست علنی شورای اسلامی شهر ساری گفت که رعایت نشدن نکات فنی و مهندسی در ساخت و سازها صرفا مربوط به استان کرمانشاه نبوده و در سایر استان ها از جمله مازندران نیز این امر رایج است.
وی که دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و ساختمان است استفاده نکردن از مصالح استاندارد را باعث کاهش مقاومت ساخت و ساز در برابر زلزله دانست و اظهارداشت : در شرایط فعلی آیین نامه 2800 در ساخت و ساز ( مقاوم سازی) در حد نوشتار است و این آیین نامه در ساخت و سازها با وجود اجباری بودن به دلیل نبود نظارت رعایت نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز نگرانی از مقاوم نبودن برخی ساخت و سازها به خصوص ساختمان اداری و سازمان های خدمات رسان در این شهر مرکز مازندران خواهان ارایه راهکار برای مقاوم سازی این ساختمان ها شد.
مدینه نمونه مقاوم نبودن ساختمان شرکت ها و سازمان های خدمات رسان را مربوط به ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر ساری مرکز مازندران اعلام کرد وابراز امیدواری کرد تا شهرداری هر چه سریعتر نسبت به مقاوم سازی این مرکز اقدام کند.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا نمایندگان شورای شهر در کمیسیون ماده 100 تلاش بیشتری را بر اجرای رای صادره در این کمیسیون داشته باشند.
** بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری به تامین اجتماعی
رئیس شورای اسلامی شهر ساری از بدهی 400 میلیارد ریالی شهرداری این شهر به تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت که این بدهی از سوی شهردار این شهرمرکز استان با تامین اجتماعی تهاتر شده است.
مدینه هیچ اشاره ای به ملکی که شهرداری بابت بدهی به تامین اجتماعی تهاتر کرد؛ نداشته است.
** امضاء فروشی در سازمان نظام مهندسی
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری هم در این نشست رعایت نشدن آیین نامه 2800 در ساخت و ساز ها ابراز نگرانی کرد و گفت که در شرایط فعلی به نظر می رسد این آیین نامه صرفا در حد مصوبه باقی مانده و مهندسان ساختمانی نسبت به مقاوم سازی ساخت و سازها بی تفاوتند.
علی اکبر زلیکانی امضاء فروشی برخی از مهندسان ناظر ساختمانی را دلیل اصلی بر مقاوم نبودن برخی ساخت و ساز ها دانست و افزود : درحال حاضر امضاء فروشی امر رایج در سازمان نظام مهندسی است و در ساخت و سازها نیز بیشتر به منافع شخصی توجه می شود.
وی که خود را عضو نظام مهندسی ساختمان مازندران اعلام کرد اضافه کرد : باید کارگروهی در شهرداری ها طبق قانون برای نظارت بر امر ساخت و سازها و طراحی تشکیل شود تا بتوان از ساخت و ساز ناامن جلوگیری کرد.
شهر ساری با جمعیت افزون بر 300 هزار نفری دارای 9 عضو شورا است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر