کد خبر: 33440
A

برای کاهش تصادفات جاده ای از تجربه های جهانی استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای کاهش تصادفات جاده ای از تجربه های دنیا باید بهره برداری کرد چرا که نتایج خوبی را کسب کرده اند.

برای کاهش تصادفات جاده ای از تجربه های جهانی استفاده شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در دیدار اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل این استان به مناسبت روز جهانی یادمان قربانیان تصادفات جاده ای افزود: سه عامل جاده، اتومبیل و انسان در حوادث جاده ای نقش دارند، با توجه به امکانات فعلی جاده ه، وضع مناسب اتومبیل ها، در صورت رعایت نکردن قوانین عامل سوم انسانی به بروز خطا و سانحه منجر می شود.
وی اظهار کرد: برای کاهش تصادفات باید فرهنگسازی انجام گیرد اما قبل از آن باید اموزشها، تعهدات اخلاقی و انضباطی را باید شروع کرد که بستر اول سطح مدارس، به ویژه به کودکان بوده به نوبه خود در خانواده ها بازتاب مثبتی دارد.
حجت الاسلام خاتمی گفت: در ارتباط با گزارش اعلام شده مبنی برتلفات جاده های روستایی در استان این مهم به جاده برنمی گردد، بلکه مشکل راننده است که اغلب انان را جوانان و کم سن سال تشکیل می دهند و با سرعت زیاد رانندگی می کنند.
وی اظهار کرد: بر این اساس باید اداب و قواعد رانندگی در راههای روستایی به طور کامل رعایت شود و در مجموع باید از تجربه های جهانی نیز برای کاهش وقوع تصادفات استفاده کرد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: در ارتباط با اعطای گواهینامه به متقاضیان نیز در کشور و در مقایسه با 40 سال گذشته تفاوت های داشته اما کافی نیست و مباحث آموزشی ان باید جدی گرفته شود که برای رانندگان آثار مفیدی به دنبال دارد.
وی بیان کرد: برای متقاضیان گواهینامه رانندگی نیز باید موضوع مهم صبر و تحمل نیز آموزش داده شود و این موضوع می تواند از وقوع حوادث جاده ای جلوگیری کند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر