کد خبر: 33456
A

50 درصد تلفات سوانح رانندگی هنگام انتقال مصدوم یا در بیمارستان رخ می دهد

گرگان – ایرنا معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 50 درصد قربانیان حوادث ترافیکی در محل حادثه و بقیه حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان جان خود را از دست می دهند که باید استاندارد های این بخش را ارتقا دهیم.

50 درصد تلفات سوانح رانندگی هنگام انتقال مصدوم یا در بیمارستان رخ می دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ عین الله جهانی شامگاه سه شنبه در یادمان بزرگداشت قربانیان حوادث ترافیکی در گرگان اظهار کرد: تعداد جانباختگان به هنگام انتقال به مراکز درمانی و در بیمارستان ها در قیاس با آمارهای جهانی بسیار بالاتر است.
به گفته وی؛ رقم متوسط تلفات در حین انتقال و یا در مراکز درمانی بین 11 تا 25 درصد است که باید به این آمار برسیم، زیرا این درصد اختلاف در سطح جامعه آماری حدود 16 هزار نفر را شامل می شود.
وی گفت: در طول 10 سال گذشته از 27هزار نفر کشته در سوانح رانندگی با هفت میلیون وسیله نقلیه، به 15 هزار و 932 نفر کشته با 31 میلیون وسیله نقلیه رسیدیم که روند کاهشی را نشان می دهد.
سرهنگ جهانی افزود: ولی هنوز رقم کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور بالا است و باید برای کاهش تلفات این سوانح برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود.
وی با بیان اینکه حدود هفت درصد از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات می شود، از پیشنهاد تشکیل شورای ایمنی حمل و نقل به ریاست جمهوری خبر داد.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: باید همراهی بین نخبگان، مدیران، مسئولان، گروه های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد ایجاد شود و همه برای کارهای زیربنایی و فرهنگی همدل شوند تا از سوانح رانندگی پیشگیری شود.
وی با تأکید بر اینکه کلاه ایمنی به هنگام بروز حوادث فرشته نجات راکب موتور است، اظهار کرد: 207 هزار دستگاه موتورسیکلت درگلستان وجود دارد و 50 هزار کلاه بین آنها توزیع شده است و به گفته رییس پلیس استان از همین تعداد نیز کمتر کسی در راستای تامین سلامت خود ازکلاه استفاده می کند.
سرهنگ جهانی با بیان اینکه 46 درصد ضایعات نخاعی مربوط به حوادث رانندگی است، تصریح کرد: این آمار بالایی است و یکی از دلایل آن اقدامات امدادی و غیرکارشناسانه شهروندان به هنگام بروز تصادفات است.
وی همچنین استفاده از حمل و نقل ریلی وتقویت وسایل نقلیه عمومی را از راهکارهای کاهش قربانیان حوادث ترافیکی و کم شدن خسارت مالی و جانی در این بخش دانست.
به گزارش ایرنا عصر سه شنیه و همزمان با190 کشور جهان و 132 شهر ایران اسلامی ، مراسم بزرگداشت قربانیان حوادث ترافیکی با حضور جمعی از اهالی مرکز استان گلستان، دانش آموزان و خانواده برخی از قربانیان تصادفات ترافیکی در محل پارک شهر گرگان برگزار شد.
در این مراسم تعدادی از فرماندهان نظامی ، انتظامی استان و برخی از مدیران شهرستانی و استانی حضور داشتند.
خاطره گویی یکی از مصدومان حوادث ترافیکی و بیان مشکلات فرا روی زندگی این افراد ، اجرای برنامه های هنری و موسیقی و به پرواز درآوردن تعدادی بادکنک مشکی به یاد جانباختگان حوادث ترافیکی و دلجویی از خانواده های آنها از دیگر برنامه های منظور شده در این مراسم بود.
در این مراسم همچنین یکی از شهروندان گرگانی که عضوی از خانواده خود را در تصادفات داخل شهر از دست داده است به آنچه بی مبالاتی و کم توجهی مدیران شهری عنوان نمود، اعتراض کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر