کد خبر: 33460
A

بیشتر نمایندگان مجلس موافق تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش هستند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیشتر نمایندگان مجلس موافق تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد مهدی تندگویان شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با اعضا و دبیران تشکل های مردم نهاد در سالن جلسات خانه جوان لرستان با بیان اینکه در دولت دوازدهم درحوزه جوانان در سطح کشور اتفاقات خوبی افتاده است، افزود:به دلیل اینکه حوزه جوانان زمانی سازمان مستقل بوده و اکنون معاونتی از وزارت ورزش و جوانان بوده و دوباره در حال تفکیک شدن است نشان می دهد بحث جوانان سیاست گذاری و ریل گذاری مشخصی نشده است.
به گفته وی در این راستا کمیته های مشخصی بدون تشریفات با حضور افراد با تجربه در حوزه های مختلف و مدیران اجرایی سابق کشور حتی در حد وزرای قبلی تشکیل شده است.
تندگویان اظهار کرد:موضوع لایحه تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان توسط نماینده دولت درمجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و بیشتر نمایندگان نیز موافق این موضوع هستند.
معاون امور ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.
به گفته وی در حال حاضر حوزه جوانان هم سطح با حوزه ورزش فعال است و فعالیت تشکل های جوانان شاید بیشتر و بهتر از حوزه ورزش به دلیل جایگاه مردمی فعال است.
وی اضافه کرد: تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور در راستای شناسه سمن ها در حال انعقاد است و در راستای موضوع کسر خدمت و امریه افراد فعال در سمن های کار آفرین تا 15 آذرماه بین وزارت ورزش و جوانان و نیروهای مسلح منعقد خواهد شد.
وی اظهار کرد:در دولت دوازدهم با انتخاب وزیری جوان در کابینه سدی در بین راه جوانان شکسته شد و وزرا نیز تقریبا اقدامات خوبی در اهتمام به جوانان آغاز کرده اند و در این راستا تیم قرارداد توتال به عنوان بزرگترین قرارداد کشور بیانگر این واقعیت است.
تندگویان ادامه داد:تلاش می شود معاون جوانان اداره کل های ورزش و جوانان استان ها از بین جوانان و بانوان استان ها انتخاب شود چراکه جوانان توانسته اند خودشان را به دولت ها اثبات کنند.
وی اظهار کرد: در زمینه تشکل های مردم نهاد ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته عقب است و به ازای هر 15 هزار نفر یک تشکل وجود دارد و باید گام های محکم تری در این زمینه برداشت.
به گفته وی دیدگاه دولت و نهادها به تشکل های مردم نهاد نباید جایگاهی مطالبه گردر همه ابعاد باشد چرا که با شکست 2 طرفه مواجه می شود و دولت با نگاه حمایتی وارد موضوع شده ولی شاکله تشکل مردم نهاد اینگونه نیست بلکه برمبنای قابلیت دارای ادعا و توانمندی است.
مدیرکل امور ساماندهی هماهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: لرستان یکی از استان های است که آمار بیکاری بالایی با وجود افراد تحصیل کرده دارد.
امید محدث بیان کرد:واگذاری امور اجرایی وفکری در سطح استان ها به جوانان باعث کاهش 2 پدیده ملموس اسیب های اجتماعی و معضل بیکاری خواهد شد.
به گفته وی لرستان پتانسیل قابل توجهی در راستای گردشگری و بوم گردی دارد که توجه به این موضوع می تواند آمار بیکاری را در این استان کاهش دهد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر