کد خبر: 33641
A

دفتر نمایندگی مرکز خیریه کهریزک در ورامین افتتاح شد

دفتر نمایندگی مرکز خیریه آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک روز چهارشنبه در ورامین افتتاح و آغاز به کار کرد.

دفتر نمایندگی مرکز خیریه کهریزک در ورامین افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، معاون مشارکت های مردمی مرکز خیریه کهریزک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 86 درصد از هزینه های آسایشگاه کهریزک از سوی مردم تأمین می‌شود و خیرّین نیک اندیش با کمک های نقدی و غیر نقدی خود، هزینه های نگهداری از معلولین ، سالمندان ، کودکان معلول اوتیسم و معلولان ام اس را تأمین می کنند.
نادر مرادی افزود: وظیفه اصلی آسایشگاه کهریزک نگهداری از معلولان، سالمندان، کودکان مبتلا به بیماری اوتیسیم و معلولان ام اس و اشخاص بی‌بضاعت در دو مرکز کهریزک و محمد شهر استان البرز است.
وی گفت : در حال حاضر 2 هزار و 850 سالمند و معلول در دو مرکز کهریزک و محمد شهر این مرکز خیریه نگهداری می شوند که هزینه نگهداری هر فرد سالمند و معلول در این مرکز 2 و نیم میلیون تومان در ماه است.
وی بیان گرد: مرکز کهریزک در زمینی به وسعت 42 هکتار و زیربنای 180 هزار متر مربع احداث شده و بیش از یک هزار و 750 نفر در آن نگهداری می شوند و علاوه بر این افراد، 300 سالمند نیز در منزل از خدمات این مرکز برخوردار می باشند.
مرادی افزود : مرکز محمدشهر استان البرز در زمینی به مساحت 8 هکتار و زیر بنای 60 هزار متر مربع واقع شده که علاوه بر سالمندان ، به معلولان و کودکان مبتلا به اوتیسم نیز خدمات تخصصی ارائه می کند.
وی بیان کرد: در صورتی که خانواده‌ها در حوزه نگهداری از معلولان و سالمندان به آموزش های تخصصی نیاز داشته باشند گروه پزشک، بهیار، فیزیوتراپ و درمانگر از سوی مؤسسه به منزل اعزام می‌شود و در زمینه نگهداری سالمند در منزل آموزش‌ها ارائه می‌شود.
وی گفت: به منظور پرورش نیروی تخصصی نگهداری از سالمندان و معلولان به زودی مرکز آموزش علمی کاربردری در موسسه خیریه کهریزک راه اندازی شده و نیروهای کارآزموده تربیت می شوند.
مرادی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 8 میلیون سالمند در کشور زندگی می کنند افزود: عده‌ای از سالمندان به صورت شبانه‌روزی در آسایشگاه کهریزک مستقر هستند و عده‌ای از سالمندان نیز که تمایل به مشارکت در برنامه های مختلف آموزشی ، ورزشی و فرهنگی دارند ، هر روز به آسایشگاه مراجعه کرده و در برنامه‌‌های آموزشی، ورزشی، کارگاهی و فرهنگی شرکت می کنند و عصر به منزل خود باز می گردند.
وی تصریح کرد: برخی از سالمندان نیز با وقف دارائی های خود از سوئیت های مجهز آسایشگاه سالمندان زندگی راحتی را سپری کرده و از امکانات این مراکز برخوردار می شوند.
وی با تأکید بر این که آسایشگاه محلی برای زندگی کردن است نه فقط زنده نگاه داشتن گفت: برنامه های مختلف ورزشی ، آموزشی ، فرهنگی ، هنری ، قرآن ، حافظ خوانی ، تئاتر و موسیقی در آسایشگاه کهریزک برگزار می شود و سالمندان با شرکت در این برنامه ها ، به آینده زندگی خود امیدوارتر می شوند.
معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک گفت: سالمندان نیازهای روحی و عاطفی دارند و باید به این باور برسند که جامعه به تجربه آن ها نیاز دارد، این گونه است که آن ها به زندگی امیدوار می شوند.
وی گفت: مردم و خیرین می توانند کمک های خود را به شماره حساب 02008705466003 نزد بانک صادرات و 0102708340006 نزد بانک ملی واریز کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر