کد خبر: 33740
A

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان برگزار شد

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان برگزار شد و این نهاد شهری اعلام کرد که با تجهیز امکانات سنگین، نیمه سنگین و تجربه حوادث سال های گذشته، برای مقابله با بحران ها آمادگی کامل دارد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان عصر چهارشنبه در این جلسه، با ارائه گزارشی از عملیات های این ستاد طی سال جاری و در بارش های شدید باران و نیز وزش باد گرم اظهار داشت: با توجه به تجربیات موفق سال های گذشته، شرح وظایف هر یک از اعضای ستاد بحران در بارش برف مشخص بوده و راه های اولویت بندی شده برای بازگشایی مسیرها در هنگام برف و باران تعیین شد.
محمود حسنی دیلمی گفت: به منظور بررسی میزان آمادگی ستاد مدیریت بحران برای مقابله با بحران های احتمالی، مانور خودرویی ستاد بحران شهرداری در آبان ماه امسال برگزار شد.
محسن شیخ شعربافان عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان و نماینده شورا در ستاد بحران نیز گفت: قبلاً امکانات شهرداری لاهیجان در استان زبانزد بود ولی درحال حاضر شهرداری با امکانات کم، خدمات رسانی به شهروندان را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: ستاد بحران شهرداری لاهیجان برای خدمات افزون تر نیازمند رفع کمبودها از نظر ماشین آلات است و امیدواریم دغدغه ها منعکس شود.
وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده، حدود 80 درصد آب گرفتگی های ضلع شمالی بلوار امام رضا(ع) و کمربندی حل شده است.
فرشید فقیه شجاعی دیگر عضو شورای شهر لاهیجان نیز گفت: در دو ماه پاییز، در جمع آوری و هدایت آب های سطحی اقدامات خوبی همچون لایروبی انهار ، رودخانه ها و لوله گذاری برای هدایت آب های سطحی در شهر انجام گرفته است.
رضا کشاورز نماینده فرمانداری لاهیجان در ستاد بحران شهرداری نیز اظهار داشت: شهرداری لاهیجان در مدت اخیر در زمان بارش های شدید باران به صورت جهادی کار کرده و با لایروبی مسیرهای خروجی آب و لوله گذاری در نقاط حساس و آبگیر، باعث رفع مشکلات شد.
وی با اشاره به اینکه نقشه راه شهرداری برای بازگشایی مسیرهای سطح شهر در زمان بارش برف به خوبی طراحی شده، گفت: این نقشه راه در جلسه ستاد بحران شهرستان به ریاست فرماندار تصویب و اولویت های بازگشایی مسیرها از نظر اهمیت پیش بینی شده و بصورت عملیات کاربردی اجرا خواهد شد.
مسعود قوامی نماینده ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفت: در جلسه استانی ستاد بحران، مقرر شده دستگاه های اجرایی برنامه ریزی های لازم را برای مقابله با بحران انجام دهند و لیست ماشین آلات خود را تهیه و ارائه کنند و از دستگاه های بخش خصوصی هم کمک بگیرند.
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری لاهیجان با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر، فرمانداری، ستاد مدیریت بحران استانداری و مدیران ستادی در سالن اجتماعات شهرداری لاهیجان برگزار شد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر