کد خبر: 33912
A

صدور سند ثبتی توسط170 رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا گفت: 103 مورد موقوفه و نزدیک به 2هزار رقبه در این شهرستان وجود دارد که در سال جاری تعداد 170 رقبه ،به ارزش تقریبی 15میلیارد تومان سند دار شده است.

صدور سند ثبتی توسط170 رقبه در اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عزیز خادم شریف در روز پنجشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمانی هفته بسیج و هفته وقف به ما یاد آوری می کند که برای احیای سنت حسنه وقف و جدید نمودن نیات واقفین ، احتیاج به بسیج همگانی مردم داریم .
خادم شریف اظهار داشت : باید برکت های وقف را به طور مستند به نسل جدید نشان دهیم تا جوانان نیز به این کار خداپسندانه جذب شوند که این امر از مهم ترین دغدغه ها در اداره اوقاف است.
وی با اشاره به اینکه از 63 بقعه در شهرستان 15 بقعه شاخص هستند افزود : برای بقاع متبرکه در زمینه های عمرانی ، فرهنگی در 6ماه سال جاری 4میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
وی افزود : در آمد موقوفات ما افزایش 105درصدی داشته است و افزایش 5درصدی درآمد بقاع متبرکه را شاهد هستیم .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا تصریح کرد: وقف ها باید در جهت نیاز جامعه سوق داده شوند چرا که نیاز جامعه از گذشته تا کنون تفاوت یافته است.
وی افزود : در برنامه سالانه 2میلیارد تومان جذب کمک های خیرین برای بازسازی بقاع متبرکه تعین شده بود که در 6ماه سالجاری در قالب طرح مودت 50 درصد آن محقق شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال بیشتر از سقف تعیین شده هم برسد .
وی با اشاره به اینکه سه طرح در راستای اجرای امینانه واقفین انجام می دهیم اظهار داشت : در طرح مهر تحصیلی برای 200 دانش آموز لوازم تحریر و ... تهیه شد و در طرح مهر تندرستی بیش از 11 میلیون تومان اقلام پزشکی و معاینه رایگان انجام گرفت و همچنین در طرح دست های مهربانی 20 میلیون تومان به محرومان کمک شد .
شریف از دو مورد وقف جدید که یکی از آن ها واگذاری یک دستگاه ساختمان برای کلاس های قرآنی به ارزش بیش از 250 میلیون تومان و دیگری در مرحله ارزیابی است خبر داد و تصریح کرد: در طرح حافظان قرآن 900 نفر سهمیه ما بود که تاکنون در رده های مختلف سنی و جزء های مختلف بیش از 70 درصد ثبت نام کرده اند .
رییس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه سرا در خاتمه گفت : همواره ارتباط و تعامل سازنده ای میان اداره اوقاف و رسانه وجود داشته که این امر سبب ترویج فرهنگ وقف در این شهرستان شده است .
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع از سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ با دارا بودن بیش از 140 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است .
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر