کد خبر: 34008
A

محکومیت متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شفت گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از محکومیت متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه به پرداخت جزای نقدی با حکم قضایی دادگستری این شهرستان خبر داد.

محکومیت متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه در شفت گیلان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رضا زمانی گفت: در راستای دستور دادستان شفت مبنی بر برخورد با تخریب کنندگان عرصه های زیست محیطی از جمله برداشت کنندگان غیرمجاز، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در گشت های مداوم و شبانه روزی از ابتدای سال جاری تاکنون با تشکیل بالغ بر 40 پرونده، متخلفان را تحویل مراجع قضایی داده است.
وی ادامه داد: تاکنون در مجموع 161 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و 18 ماه حبس تعزیری یا یک سال تعلیق محکوم شده اند.
به گفته زمانی ، تقریباً تمامی دعاوی منجر به صدور احکام قضایی شده و در آخرین فقره این پرونده ها ، متخلف برداشت غیرمجاز شن و ماسه محکوم به پرداخت 40 میلیون ریال جزای نقدی شد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: مناطق طبیعی و رودخانه ای شهرستان تحت کنترل و پایش یگان حفاظت محیط زیست بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برداشت، با متخلفان برخورد می شود.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

** صدور اخطاریه زیست محیطی به 15 دهیاری سیاهکل
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، جواهر دشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل اعلام کرد که بر اساس پایش های مداوم انجام شده، دهیاران ۱۵ روستا از بخش های مرکزی و دیلمان شهرستان که وضعیت مدیریت پسماند در روستاهایشان حائز استاندارهای لازم نبود، اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.
وی ادامه داد: مقرر گردیده طی مهلت تعیین شده نسبت به ساماندهی اصولی وضعیت مدیریت پسماند اقدامات لازم را انجام دهند.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان، در 55 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر